رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

مشاوره هدايت تحصيلي همگام

 

مشاوره هدايت تحصيلي همگام 

 

 

هدايت تحصيلي همگام چيست ؟ 

 

 


مسعود شكوهي مديركل امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت مدارس با آمادگي كامل براي بحث آزمون هدايت تحصيلي 97 دانش‌آموزان برنامه‌ريزي دارند و آزمون‌هاي روانشناسي و مشاوره‌اي براي بحث آزمون هدايت تحصيلي دانش‌آموزان برگزار مي‌شود. مديركل امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: امسال دو آزمون توانايي و رغبت براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده كه پس از برگزاري تست آنلاين هدايت تحصيلي نتايج مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و در اين راستان در برخي مناطق در روزهاي پاياني اسفند اين آزمون برگزار شد و به طور كلي از ابتداي امسال براي تمامي دانش‌آموزان اين آزمون‌ها اجرا مي‌شود. براي انجام اين آزمون بايد وارد سايت هدايت تحصيلي همگام شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم يا نمونه برگ شماره 6 و 7 هدايت تحصيلي

آموزش‌وپرورش امسال براي سامانه انتخاب رشته پايه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهيه كرده است كه در فرم شماره 6 براساس بررسي‌هاي مشاوره‌اي، آزمون‌هاي استعداد و رغبت، نظر دانش‌آموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام مي‌شود كه  دانش آموز به كدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش فرم شماره 6 توصيه‌اي بوده و هيچ اجباري براي ورود به رشته خاص ندارد. 

 

 

فرم شماره7 كه براساس نمرات سه سال دوره اول متوسطه تهيه شده، الويت‌هاي دانش‌آموز را  به ترتيب در رشته‌هاي مختلف تعيين كرده است و براين اساس دانش‌آموزان به گروه‌هاي «الف»،«ب»، «ج» و «د» تقسيم شده‌اند كه گروه «الف» در اولويت ثبت‌نام قرار دارد. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزي در رشته تجربي اولويت «ج» را كسب كرده بايد منتظر بماند دانش‌آموزان گروه‌هاي «الف» و «ب» ثبت‌نام كنند و اگر ظرفيت خالي ماند، مي‌تواند رشته تجربي را انتخاب كند. نمونه فرم هدايت تحصيلي پايه نهم 97 را مي توانيد از طريق لينك ما مشاهده كنيد.

 

 

 

 

 

سايت هدايت تحصيلي وانتخاب رشته پايه نهم

هدايت تحصيلي را مي توان راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف تعريف كرد كه بر اساس آن دانش آموزان بتوانند آگاهانه شاخه و رشته هاي هدايت تحصيلي خود را انتخاب كنند. 

 

 

انتخاب رشته پايه نهم حتما بايد بر اساس  توانايي، علاقه، بازار كار و آينده نگري انجام شود و نبايد هيچ اجباري بر دانش آموز به سمت رشته هاي خاص وجود داشته باشد. هر چند كه بايد دانش آموز در بعضي درسهاي رشته انتخابي، حداقل نمره تعيين شده را كسب كند در غير اينصورت ثبت نام دانش آموز در اولويت هاي چهارگانه صورت مي گيرد. نمونه سوالات آزمون هدايت تحصيلي را مي توانيد از طريق لينك ما مشاهده كنيد.

 

 

 

 

 

سال تحصيلي 97-98 يك سال متفاوتي خواهد بود چون كه براساس اطلاعات منتشر شده از لحاظ انتخاب افراد شاهد افزايش ظرفيت هايي كه اعلام شده هستيم. 

 

 

 

 

 

 

تاثير انتخاب رشته دبيرستان در آينده دانش آموزان


در روزگار فعلي ادامه تحصيل دانش آموزان تا گرفتن ديپلم ( يا پيش دانشگاهي ) عادي و فراگير شده است . پس سال هايي كه هر روزش را با تاثير انتخاب رشته دبيرستان حداقل 2 الي 3 سال است . اما بعد از آن چه ؟ با وجود اينكه تغيير رشته از ديپلم به هر رشته ديگري مجاز است ولي آنچه كه در سال هاي گذشته ديده ايم كمتر افرادي را مي توان يافت كه سراغ اين كار مي روند. عمده دانش آموزان در رشته دبيرستان خود وارد دانشگاه شده و ادامه تحصيل مي دهند . ادامه تحصيلي كه در سال هاي قبل به تحصيلات تكميلي يعني كارشناسي ارشد و دكتري هم كشيده مي شود . پس از آن هم انتظار ها از هر فردي استفاده مالي ( يا به عبارت بهتر استفاده عملي ) از تحصيلاتش است كه همه را به سمت بازار هاي كار رهنمون مي كند . پس عملا رشته اي كه در دبيرستان انتخاب مي كنيم نه تنها در دانشگاه بلكه در تمام سال هاي كاري زندگي مان هم همراهمان هست . اين قسمت خوب و روشن ماجراست . روي ديگر داستان اين است كه در سال هاي گذشته شاهد اين اپيدمي هستيم كه بيشتر افراد در شغل هايي مشغول به كار مي شوند كه كمترين ارتباط را با رشته تحصيلي دانشگاهي آن ها دارد . و اين خود معضل بزرگ تري است كه تا حد زيادي به همين انتخاب هاي دبيرستان و كنكور ما مرتبط هست . پس اگر قرار است كه سال هاي آينده زندگي خود را در مسير درست پيش برويم و هيچ گاه از تصميمي كه گرفته ايم پشيمان نشويم مهم است كه وسواس كافي در مشاوره انتخاب رشته دبيرستان به خرج دهيم و براساس آنچه كه حس مي كنيم بيشترين تطابق را با ما و روحيات ما دارد تصميم گيري كنيم . 

 

 

براي دريافت پربازديد ترين مقالات درخت دانش بر روي لينك هاي رنگي زير كليك نماييد

معرفي رشته هاي دانشگاهي رشته تجربي

رشته دندانپزشكي بدون كنكور

برنامه مناسب براي قبولي در آزمون مدارس تيزهوشان 97

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 


برچسب: مشاوره هدايت تحصيلي همگام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۷:۰۶ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

شيوه نامه هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم

 

شيوه نامه هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم

 

  • هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟
  • آزمون استعداد سنجي چيست؟
  • شيوه نامه هدايت تحصيلي نهم چيست ؟
  • چه عواملي كه باعث ايجاد اشتباه در انتخاب رشته پايه نهم و همگام با هدايت تحصيلي مي شود ؟

 

 

 

 

 

 

هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟

هدايت تحصيلي پايه نهم ، به معناي راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف مي باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند. راهنمايي و هدايت تحصيلي نهم به دهم دانش آموزان عزيز بايد بر اساس توانايي آنها، علاقه، بازار كار و پيش بيني و آينده نگري انجام خواهد شد. 

 

 

 

 

 

آزمون استعداد سنجي چيست؟


شايد يكي از مهمترين دغدغه هاي دانش آموزان در دوران تحصيل خود انتخاب رشته آنها مي باشد .دوره پيش دانشگاهي به جهت فشار درسي فرصت مناسبي براي شناخت رشته ها نيست و دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته از عدم شناخت رشته ها رنج مي برند از آن مهمتر اينكه شناخت درستي از شخصيت خود به جهت انتخاب رشته ندارند. لذا در اين بسته تلاش بر آن بوده است كه علاوه بر معرفي رشته ها با اجراي يك تست رغبت سنج دانش آموز شناخت بهتري از خود داشته باشد و بتواند با شناخت صحيح از رشته ها و شناخت صحيح از خود انتخاب بهتري داشته باشد لذا با معرفي اين تست كه به تست هالند مشهور است مي پردازيم از دانش آموزان انتظار مي رود بعد از خواندن توضيحات اين تست تست مورد نظر را اجرا و تيپ شخصيتي خود را مشخص نمايند مطمئنا از نتيجه اين تست مي توانند در انتخاب رشته خود بهره لازم را ببرند.آزمون هدايت تحصيلي به صورت تست آنلاين هدايت تحصيلي ارايه مي شود كه مي توان با وارد شدن به سامانه انتخاب رشته دبيرستان اين كار را انجام داد. 

 

 

 

 

 

 

شيوه نامه هدايت تحصيلي نهم به دهم


از آنجا كه يكي از مهم‌ترين وظايف آموزش و پرورش در قبال دانش‌آموزان، ايجاد بستر رشد خود آگاهي، كشف استعدادها و طرح‌ريزي تحصيلي و شغلي براي ورود به دنياي بزرگسالي است، عدم توجه به آن مي‌تواند خسارات جبران ناپذيري در آماده‌سازي نيروي انساني در پي داشته باشد لذا آموزش و پرورش سندي تحت عنوان بخشنامه هدايت تحصيلي نهم  يا شيوه نامه هدايت تحصيلي پايه نهم را ابلاغ كرده است. تأكيد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر كسب شايستگي‌ها و مهارت‌هاي لازم براي دانش‌آموزان به منظور انتخاب رشته است و زمينه تحصيلي مناسب نيز مويد اين نگاه فرآيندي به مقوله هدايت تحصيلي دانش‌آموزان است. از آنجا كه اعتقاد بر اين است كه نتيجه فرآيند و برنامه انتخاب رشته نهم  بايد به طراحي مسير زندگي دانش‌آموزان با انتخابي آگاهانه و آزادانه منجر شود، لذا براي اجرايي شدن مصوبه نهصد و بيست و هفتمين (927) جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش، شيوه‌نامه هدايت تحصيلي نهم متوسطه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است. دانش آموزان و والدين گران قدر براي ورود به سايت انتخاب رشته دبيرستان و دريافت رشته هاي انتخاب رشته نهم به دهم با شماره 9099072943 تماس حاصل فرمايند و يا بر روي لينك هي زير كليك كنيد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه عواملي كه باعث ايجاد اشتباه در انتخاب رشته پايه نهم و همگام با هدايت تحصيلي مي شود ؟


1)        اصرار پدر و مادر به اين كه من دلم مي خواد بچه ام اين كاره بشه و انقدر بگن و بگن كه دانش اموز واقعا فكر كنه كه خودشم اينو مي خواد. تكرار و تكرار باعث از بين رفتن خلاقيت ميشه. تكرار، مهارت فكر كردن و قبول كردن و كار كردن رو افزايش ميده. در نتيجه تكرار و تكرار باعث ميشه تا دانش اموز همه چيزيهايي كه مي خواست رو فراموش كنه. 

 

 

2)        تصميم گيري بر اساس يك سري از دروسي كه در آنها ضعيف و قوي هستند. مثلا چون رياضيم قويه بايد برم رشته رياضي، چون رياضيم ضعيفه بايد برم انساني، چون زيستم قويه بايد برم تجربي.

 

 

3)        باورهاي غلط درباره شغلهاي مختلف كه بيشتر ريشه در تلقينات خانواده و دوستان و اطرافيان داره.

 

 

4)        تسلط به تكنولوژيها ي روز 5 لجبازي دانش آموز با خانواده.

 

 

5)        درگيريهاي عاطفي و مشكلات خانوادگي كه اجازه فكر كردن و تصميم گيري درست رو از دانش اموز و خانواده سلب مي كنه.

 

 

6)        هدايت تحصيلي غلط مشاوران و اكتفا به نمرات دانش آموز و يك سري فرم و پرسشنامه.

 

 

7)        عدم مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم و هدايت تحصيلي نهم به دهم خصوصي با والدين دانش آموز و خود دانش آموز.

 

 

8)        دنباله روي از دوستان صميمي.

 

 

9)        راهنماييهاي غلط كساني كه اصلا تخصص اين كار رو ندارند.


بب

ببب

بب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 


برچسب: شيوه نامه هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۸:۲۴ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

آيين نامه هدايت تحصيلي پايه نهم

 

آيين نامه هدايت تحصيلي پايه نهم

 

 

 

 

  • آيين نامه هدايت تحصيلي چيست؟
  • تاثير نمره در انتخاب رشته نهم به چه ميزان است ؟
  • نمونه فرم هدايت تحصيلي چيست ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثير نمره در انتخاب رشته نهم


هماهنگونه كه در پست هاي قبلي مستحضر بوديد تاثير نمره در انتخاب رشته نهم به عوامل چندگانه اي وابسته است از جمله

 

 

علايق خود دانش آموزان كه 10 درصد را شامل مي شود. 

 

 

نظر و مشاوره والدين كه 5 درصد را در برمي گيرد. 

 

 

نظر معلمان تمام درس ها كه 10 درصد را شامل مي شود.  

 

 

نتيجه اي كه دانش آموز در آزمون هاي مشاوره اي كسب كرده است 35 درصد تاثير گزار است. 

 

 

نتايج عملكرد درسي دانش آموز (نمرات درسي ) كه 35 درصد را شامل مي شود.  

 

 

نظر مشاور تحصيلي 10 درصد تاثير گزار مي باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمونه فرم هدايت تحصيلي نهم به دهم


نمونه فرم هدايت تحصيلي نهم به دهم شامل دو مورد است

 

 

1) فرم توصيه نامه 

 

 

2) فرم زمانبندي 

 

 

 

 

 

فرم هاي انتخاب رشته پايه نهم از ۲۰ تيرماه صادر مي‌شود و دانش‌آموزان و خانواده‌ها مي‌توانند از طريق مدارس متوسطه اول نسبت به دريافت فرم هدايت تحصيلي اقدام كنند . براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت اين فرم ها بر روي لينك زير كليك كنيد.

آموزش‌وپرورش امسال براي سامانه هدايت تحصيلي پايه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهيه كرده است كه در فرم شماره 6 براساس بررسي‌هاي مشاوره‌اي، آزمون‌ هدايت تحصيلي نهم استعداد و رغبت، نظر دانش‌آموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام مي‌شود كه  دانش آموز به كدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش برگه هدايت تحصيلي شماره 6 توصيه‌اي بوده و هيچ اجباري براي ورود به رشته خاص ندارد. 

 

 

 

 

 

ماده 10 آيين نامه هدايت تحصيلي


هدايت تحصيلي و انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان بر اساس ملاك هايي كه در اين آيين نامه مطرح شده است در پايان دوره اول متوسطه انجام مي شود. آيين نامه هدايت تحصيلي پايه نهم 97-98 شامل موارد زير نيز مي شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماده 11آيين نامه هدايت تحصيلي


1-11 در شاخه نظري دانش آموزان به يكي از رشته هاي ادبيات، معارف و علوم پايه هدايت خواهند شد. 

 

 

2-11 در شاخه كاردانش و فني و حرفه اي مطابق با ضوابط مربوط دانش آموزان به يكي از زمينه، گروه و رشته هدايت خواهند شد. 

 

 

3-11 ثبت نام در رشته معارف صرفا در مدارس خاص با مجوز وزارت آموزش و پرورش و انجام مصاحبه و گزينش انجام مي شود. 

 

 

4-11 ثبت نام در رشته موسيقي صرفاً در مدارسي كه تحت نظارت وزارتخانه ها و سازمان هاي متولي است و تحت نظارت آموزش و پرورش فعاليت مي كنند، انجام مي شود.(ورود به اين مراكز از سال اول دوره دوم متوسطه) 

 

 

5-11 هدايت تحصيلي دانش آموزان واحدهاي آموزشي بزرگسالان، ايثارگران، استعدادهاي درخشان، استثنايي، داوطلبان آزاد و دانش آموزان تطبيقي همانند دانش آموزان عادي است 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

براي دريافت نمونه فرم هدايت تحصيلي، سايت هدايت تحصيلي و عضو شدرن در كانال معرفي رشته هاي انتخاب رشته پايه نهم به دهم درخت دانش بر روي لينك هاي رنگي كليك كنيد.

 

 

 

 

 

چگونه مي توان انتخاب رشته درستي داشت ؟


1- شناخت دقيق از رشته ها ، با مشاوره درست براي انتخاب رشته پايه نهم شما دانش آموزان بايستي با تحقيق از معلمان و مشاوران مدرسه خود بتوانيد شناخت دقيقي نسبت به رشته ها  ، ضريب رشته ها و اينكه رشته مورد علاقه شما به قوي بودن در كدام درس نيازمند است داشته باشيد . 

 

 

2- شناخت دقيق از خود و علاقه مندي هاي خود ، شما دانش آموزان بايستي خود را بشناسيد به نمراتي كه در سال هاي قبل داشته ايد توجه داشته و وضعيت تحصيلي تان را دقيق بدانيد . اگر بخواهيد آرماني نگاه كنيد هرگز نمي توانيد توانايي هاي واقعي خود را شناخته و رشته ي مناسبي براي خود انتخاب نماييد . در اين مورد مي توانيد با والدين و مشاوران مدرسه خود مشورت نموده و همچنين ساعاتي را با خود خلوت كرده و توانايي هاي خود در مدرسه و زندگي تان را ارزيابي نماييد. 

 

 

3- رشته مورد علاقه خود را با توانايي ها و امكانات موجود خود بسنجيد ، شما دانش آموزان بايد خود را در رشته مورد علاقه خود ببينيد و اينكه  آيا مي توايند با توجه به امكانات ، استعداد و شرايط موجود در اين رشته تحصيل نماييد. پس يكي از معيارهاي مهم در انتخاب رشته داشتن علاقه و اشتياق ، نياز ، استعداد و امكانات مي باشد. 

 

 

 

 براي اطلاع از پربازديدترين پستهاي درخت دانش بر روي لينك هاي رنگي كليك نماييد:

 

 

 

 

برنامه ريزي مناسب براي قبولي در تيزهوشان نهم به دهم

پزشكي بدون كنكور خارج از كشور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 


برچسب: آيين نامه هدايت تحصيلي پايه نهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۰۱ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

شرايط انتخاب رشته نظري پايه نهم

 

شرايط انتخاب رشته نظري پايه نهم

 

  • هدايت تحصيلي به صورت اجباري يا اختياري است ؟
  • شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته علوم انساني پايه نهم چيست ؟
  • شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته علوم تجربي پايه نهم چيست ؟
  • شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته رياضي و فيزيك پايه نهم چيست ؟

 

 

 

 

 

 

هدايت تحصيلي به صورت اجباري است يا اختياري ؟


تابستان گذشته انتخاب رشته پايه نهم 97-98 تحصيلي دانش‌آموزان با مشكلات بسياري همراه شد و  دانش‌آموزان نسبت به اجبار براي رفتن به رشته‌اي خاص معترض بودند اما مسئولان آموزش‌وپرورش با رد هرگونه اجبار در انتخاب رشته از توسعه متوازن سخن مي‌گفتند، سياستي كه به موجب آن بايد توازني ميان رشته‌هاي مختلف تحصيلي برگزار شود تا از گسترش بيش از حد رشته تجربي جلوگيري به عمل آيد. بنابراين امتياز و نمره دهي را به وجود آوردند كه داوطلبان بتوانند هم درست و هم با توجه به علاقه انتخاب رشته كنند. بنابراين تاثير نمره در انتخاب رشته نهم بسيار بالاست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته علوم انساني پايه نهم


شرايط انتخاب رشته علوم انساني در نهم اين است كه مجموع سه نمره پذيرفته شده در درس هاي مطالعات اجتماعي ، زبان و ادبيات فارسي ، عربي در سه پايه متوسطه (هفتم ، هشتم ،نهم) كمتر از  ضريب 42 نباشد. 

 

 

نمره زبان و ادبيات فارسي در سه سال اول متوسطه با ضريب 4 محاسبه مي شود. 

 

 

نمره درس مطالعات اجتماعي در سه سال اول متوسطه با ضريب 3 محاسبه مي شود. 

 

 

نمره ردس عربي در سه سال اول متوسطه با ضريب 2 محاسبه مي شود. 

 

 

داشتن حداقل معدل 14 براي تحصيل در رشته علوم انساني 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته علوم تجربي پايه نهم


شرايط انتخاب رشته علوم تجربي اين است كه در نهم مجموع سه نمره پذيرفته شده در درس هاي رياضي و علوم تجربي در سه پايه متوسطه (هفتم ، هشتم ،نهم) كمتر از  ضريب 42 نباشد. 

 

 

نمره درس رياضي و علوم تجربي در سه سال اول متوسطه با ضريب 3 محاسبه مي شود. 

 

 

داشتن حداقل معدل 14 براي تحصيل در رشته علوم تجربي 

 

 

 

 

 

 

 

 

داوطلبان عزيز براي دريافت شيوه نامه تحصيلي پايه نهم و زمان انتخاب رشته نهم مي توانند بر روي لينك هاي قرمز رنگ كليك كنند و يا با مشاوران مجرب درخت دانش از طريق شماره 9099072943  تماس بگيرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته رياضي فيزيك پايه نهم


شرايط انتخاب رشته علوم رياضي فيزيك اين است كه در نهم مجموع سه نمره پذيرفته شده در درس هاي رياضي و علوم تجربي در سه پايه متوسطه (هفتم ، هشتم ،نهم) كمتر از  ضريب 42 نباشد. 

 

 

نمره درس رياضي و علوم تجربي در سه سال اول متوسطه با ضريب 3 محاسبه مي شود. 

 

 

داشتن حداقل معدل بالاي 14 براي تحصيل در رشته رياضي و فيزيك 

 

 

 

 براي اطلاعات بيشتر درباره ي انتخاب رشته و همچنين مطالعه پربازديدترين مقالات درخت دانش بر روي لينك هاي زير كليك نماييد:

 

 

برنامه ريزي درسي براي قبولي در تيزهوشان نهم

 

 

رشته هاي دانشگاهي رشته تجربي

 

 

پردرآمدترين رشته هاي فني حرفه اي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۶:۳۹ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

شرايط انتخاب رشته پايه نهم

 

شرايط انتخاب رشته پايه 

هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟

 

 

در پايان سال تحصيلي پايه نهم داوطلبان مدام از خود مي پرسند كه هدايت تحصيلي چيست ؟ مي توان گفت هدايت تحصيلي پايه نهم 97، به معناي راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف مي باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند. راهنمايي و هدايت تحصيلي دانش آموزان عزيز بايد بر اساس توانايي آنها، علاقه، بازار كار و پيش بيني و آينده نگري انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته كار و دانش پايه نهم

 

شرايط انتخاب رشته كارودانش پايه نهم اين است كه مجموع سه نمره پذيرفته شده در درس هاي رياضي ، كارو فن آوري در سه پايه متوسطه (هفتم ، هشتم ،نهم) كمتر از  ضريب 36 نباشد.

 

 

نمره درس رياضي در سه سال اول متوسطه با ضريب 2 محاسبه مي شود.

 

 

نمره درس كار و فناوري در سه سال دوره متوسطه اول با ضريب 3 محاسبه مي شود.

 

 

معدل كمتر از 12 نباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته فني و حرفه اي پايه نهم

 

شرايط انتخاب رشته فني و حرفه اي پايه نهم اين است كه مجموع سه نمره پذيرفته شده در درس هاي رياضي و علوم تجربي و حرفه و فن در سه پايه متوسطه (هفتم ، هشتم ،نهم) كمتر از  ضريب 30 نباشد.

 

 

داشتن نمره حداقل 10 رياضي در اول متوسطه ، بدون تبصره

 

 

معدل كمتر از 12 نباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

شرايط پذيرش دانش آموزان در رشته علوم و معارف اسلامي پايه نهم

 

شرايط انتخاب رشته علوم و معارف اسلامي پايه نهم اين است كه مجموع سه نمره پذيرفته شده در درس هاي مطالعات اجتماعي ، زبان و ادبيات فارسي ، عربي در سه پايه متوسطه (هفتم ، هشتم ،نهم) كمتر از  ضريب 42 نباشد.

 

 

نمره درس زبان و ادبيات فارسي در سه سال دوره متوسطه اول با ضريب 4 محاسبه مي شود.

 

 

نمره درس مطالعات اجتماعي در سه سال دوره متوسطه اول با ضريب 3 محاسبه مي شود.

 

 

نمره درس عربي در سه سال دوره متوسطه اول با ضريب 2 محاسبه مي شود.

 

 

حداقل نمره معدل بايستي 14 باشد.

 

 

 براي دريافت نمونه سوالات هدايت تحصيلي و  ورود به انتخاب رشته انساني در دبيرستان بر روي لينك هاي قرمز رنگ زير كليك كنيد.

 

 

 

 

 

تفاوت و شباهت رشته هاي كاردانش و فني و حرفه اي

 

رشته هاي كارودانش از لحاظ عنوان رشته ها شباهت زيادي با رشته هاي فني حرفه اي دارند ولي اولا انتخاب گرايش هاي جزئي تر در رشته هاي كارودانش ممكن تر هستند همچنين اين امكان وجود دارد كه براي اخذ ديپلم كارودانش به مدرسه مراجعه نكرد و صرفا با مراجعه به آموزشگاه هاي فني حرفه اي كه مجوز خود را از سازمان فني و حرفه اي گرفتند به دانش آموزان ديپلم كارودانش دهند.

 

 

در مجموع ورود به رشته هاي فني دشوارتر و گذراندن دروس رشته هاي فني نيز سخت تر از رشته هاي كار دانش ميباشد  اما شرايط استخدامي براي رشته هاي فني حرفه اي بهتر مي باشد و احد هاي كارگاهي رشته كارددانش بيشتر است.در مجموع رشته كاردانش آسان ترين رشته براي گرفتن ديپلم مي باشد و با توجه به اينكه در بيشتر مدارس و آموزشگاه هاي كارودانش سخت گيري زيادي روي دانش آموزان وجود ندارد در نتيجه بعد از اخذ ديپلم به دليل ناآشنايي نسبي دانش آموز با مباحث ديدخوبي نسبت به آن در بازار كاري وجود ندارد. هرچند در مدارس كاردودانش نيز استثنا وجود دارد و مدارس كارودانشي داريم كه از لحاظ كيفيت با مدارس فني حرفه اي قابل مقايسه اند. به علاوه داوطلبان مي توانند وارد سايت هدايت تحصيلي پايه نهم شوند و تست آنلاين انتخاب رشته نهم را انجام دهند تا متوجه شوند روحيات و استعداد آنها به كدام رشته نزديك تر است.  

 

 

 

 

 

 

 براي اطلاعات بيشتر در مورد آزمون مدارس تيزهوشان و پر بازديدترين مطالب سايت درخت دانش بر روي لينكهاي زير كليك نماييد»

 

 

بهترين كتاب براي قبولي در تيزهوشان نهم

 

بهترين رشته هاي فني حرفه اي براي پسران

رشته هاي بدون كنكور دانشگاه هنر تهران

شرايط ورود به رشته تجربي پايه نهم

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز

 

 

 

 


برچسب: شرايط انتخاب رشته پايه نهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۲:۳۱ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

چگونه هدايت تحصيلي همگام پايه نهم انجام دهيم

 

هدايت تحصيلي همگام

 

هدايت تحصيلي همگام چيست ؟ 

 

 


مسعود شكوهي مديركل امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت مدارس با آمادگي كامل براي بحث آزمون هدايت تحصيلي 97 دانش‌آموزان برنامه‌ريزي دارند و آزمون‌هاي روانشناسي و مشاوره‌اي براي بحث آزمون هدايت تحصيلي دانش‌آموزان برگزار مي‌شود. مديركل امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: امسال دو آزمون توانايي و رغبت براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده كه پس از برگزاري تست آنلاين هدايت تحصيلي نتايج مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و در اين راستان در برخي مناطق در روزهاي پاياني اسفند اين آزمون برگزار شد و به طور كلي از ابتداي امسال براي تمامي دانش‌آموزان اين آزمون‌ها اجرا مي‌شود. براي انجام اين آزمون بايد وارد سايت هدايت تحصيلي پايه نهم شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم يا نمونه برگ هدايت تحصيلي پايه نهم


آموزش‌وپرورش امسال براي سامانه هدايت تحصيلي پايه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهيه كرده است كه در فرم شماره 6 براساس بررسي‌هاي مشاوره‌اي، آزمون‌هاي استعداد و رغبت، نظر دانش‌آموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام مي‌شود كه  دانش آموز به كدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش فرم شماره 6 توصيه‌اي بوده و هيچ اجباري براي ورود به رشته خاص ندارد. 

 

 

فرم شماره7 كه براساس نمرات سه سال دوره اول متوسطه تهيه شده، الويت‌هاي دانش‌آموز را  به ترتيب در رشته‌هاي مختلف تعيين كرده است و براين اساس دانش‌آموزان به گروه‌هاي «الف»،«ب»، «ج» و «د» تقسيم شده‌اند كه گروه «الف» در اولويت ثبت‌نام قرار دارد. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزي در رشته تجربي اولويت «ج» را كسب كرده بايد منتظر بماند دانش‌آموزان گروه‌هاي «الف» و «ب» ثبت‌نام كنند و اگر ظرفيت خالي ماند، مي‌تواند رشته تجربي را انتخاب كند. نمونه فرم هدايت تحصيلي پايه نهم را مي توانيد از طريق لينك ما مشاهده كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سايت هدايت تحصيلي وانتخاب رشته پايه نهم


هدايت تحصيلي را مي توان راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف تعريف كرد كه بر اساس آن دانش آموزان بتوانند آگاهانه شاخه و رشته هاي هدايت تحصيلي خود را انتخاب كنند. 

 

 

انتخاب رشته پايه نهم حتما بايد بر اساس  توانايي، علاقه، بازار كار و آينده نگري انجام شود و نبايد هيچ اجباري بر دانش آموز به سمت رشته هاي خاص وجود داشته باشد. هر چند كه بايد دانش آموز در بعضي درسهاي رشته انتخابي، حداقل نمره تعيين شده را كسب كند در غير اينصورت ثبت نام دانش آموز در اولويت هاي چهارگانه صورت مي گيرد. نمونه سوالات آزمون هدايت تحصيلي را مي توانيد از طريق لينك ما مشاهده كنيد.

 

 

 

 

 

سال تحصيلي 97-98 يك سال متفاوتي خواهد بود چون كه براساس اطلاعات منتشر شده از لحاظ انتخاب افراد شاهد افزايش ظرفيت هايي كه اعلام شده هستيم. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثير انتخاب رشته دبيرستان در آينده دانش آموزان


در روزگار فعلي ادامه تحصيل دانش آموزان تا گرفتن ديپلم ( يا پيش دانشگاهي ) عادي و فراگير شده است . پس سال هايي كه هر روزش را با تاثير انتخاب رشته دبيرستان حداقل 2 الي 3 سال است . اما بعد از آن چه ؟ با وجود اينكه تغيير رشته از ديپلم به هر رشته ديگري مجاز است ولي آنچه كه در سال هاي گذشته ديده ايم كمتر افرادي را مي توان يافت كه سراغ اين كار مي روند. عمده دانش آموزان در رشته دبيرستان خود وارد دانشگاه شده و ادامه تحصيل مي دهند . ادامه تحصيلي كه در سال هاي قبل به تحصيلات تكميلي يعني كارشناسي ارشد و دكتري هم كشيده مي شود . پس از آن هم انتظار ها از هر فردي استفاده مالي ( يا به عبارت بهتر استفاده عملي ) از تحصيلاتش است كه همه را به سمت بازار هاي كار رهنمون مي كند . پس عملا رشته اي كه در دبيرستان انتخاب مي كنيم نه تنها در دانشگاه بلكه در تمام سال هاي كاري زندگي مان هم همراهمان هست . اين قسمت خوب و روشن ماجراست . روي ديگر داستان اين است كه در سال هاي گذشته شاهد اين اپيدمي هستيم كه بيشتر افراد در شغل هايي مشغول به كار مي شوند كه كمترين ارتباط را با رشته تحصيلي دانشگاهي آن ها دارد . و اين خود معضل بزرگ تري است كه تا حد زيادي به همين انتخاب هاي دبيرستان و كنكور ما مرتبط هست . پس اگر قرار است كه سال هاي آينده زندگي خود را در مسير درست پيش برويم و هيچ گاه از تصميمي كه گرفته ايم پشيمان نشويم مهم است كه وسواس كافي در سامانه معرفي رشته هاي انتخاب رشته دبيرستان به خرج دهيم و براساس آنچه كه حس مي كنيم بيشترين تطابق را با ما و روحيات ما دارد تصميم گيري كنيم . 

 

 

 

 براي دريافت برنامه ريزي مناسب براي قبولي در آزمون تيزهوشان نهم بر روي لينك رنگي كليك نماييد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 


برچسب: چگونه هدايت تحصيلي همگام پايه نهم انجام دهيم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۱:۵۸ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

شيوه نامه هدايت تحصيلي پايه نهم

 

شيوه نامه هدايت تحصيلي پايه نهم

 

  • هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟
  • آزمون استعداد سنجي چيست؟
  • شيوه نامه هدايت تحصيلي نهم چيست ؟
  • چه عواملي كه باعث ايجاد اشتباه در انتخاب رشته پايه نهم و همگام با هدايت تحصيلي مي شود ؟

 

 

 

هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟


هدايت تحصيلي پايه نهم ، به معناي راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف مي باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند. راهنمايي و هدايت تحصيلي دانش آموزان عزيز بايد بر اساس توانايي آنها، علاقه، بازار كار و پيش بيني و آينده نگري انجام خواهد شد. 

 

 

 

 

 

آزمون استعداد سنجي چيست؟


شايد يكي از مهمترين دغدغه هاي دانش آموزان در دوران تحصيل خود انتخاب رشته آنها مي باشد .دوره پيش دانشگاهي به جهت فشار درسي فرصت مناسبي براي شناخت رشته ها نيست و دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته از عدم شناخت رشته ها رنج مي برند از آن مهمتر اينكه شناخت درستي از شخصيت خود به جهت انتخاب رشته ندارند. لذا در اين بسته تلاش بر آن بوده است كه علاوه بر معرفي رشته ها با اجراي يك تست رغبت سنج دانش آموز شناخت بهتري از خود داشته باشد و بتواند با شناخت صحيح از رشته ها و شناخت صحيح از خود انتخاب بهتري داشته باشد لذا با معرفي اين تست كه به تست هالند مشهور است مي پردازيم از دانش آموزان انتظار مي رود بعد از خواندن توضيحات اين تست تست مورد نظر را اجرا و تيپ شخصيتي خود را مشخص نمايند مطمئنا از نتيجه اين تست مي توانند در انتخاب رشته خود بهره لازم را ببرند.آزمون هدايت تحصيلي به صورت تست آنلاين هدايت تحصيلي ارايه مي شود كه مي توان با وارد شدن به سامانه انتخاب رشته دبيرستان اين كار را انجام داد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

شيوه نامه هدايت تحصيلي نهم


از آنجا كه يكي از مهم‌ترين وظايف آموزش و پرورش در قبال دانش‌آموزان، ايجاد بستر رشد خود آگاهي، كشف استعدادها و طرح‌ريزي تحصيلي و شغلي براي ورود به دنياي بزرگسالي است، عدم توجه به آن مي‌تواند خسارات جبران ناپذيري در آماده‌سازي نيروي انساني در پي داشته باشد لذا آموزش و پرورش سندي تحت عنوان بخشنامه هدايت تحصيلي نهم  يا شيوه نامه هدايت تحصيلي پايه نهم را ابلاغ كرده است. تأكيد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر كسب شايستگي‌ها و مهارت‌هاي لازم براي دانش‌آموزان به منظور انتخاب رشته است و زمينه تحصيلي مناسب نيز مويد اين نگاه فرآيندي به مقوله هدايت تحصيلي دانش‌آموزان است. از آنجا كه اعتقاد بر اين است كه نتيجه فرآيند و برنامه انتخاب رشته نهم  بايد به طراحي مسير زندگي دانش‌آموزان با انتخابي آگاهانه و آزادانه منجر شود، لذا براي اجرايي شدن مصوبه نهصد و بيست و هفتمين (927) جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش، شيوه‌نامه هدايت تحصيلي نهم متوسطه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است. دانش آموزان و والدين گران قدر براي ورود به سايت انتخاب رشته دبيرستان و دريافت برگه هدايت تحصيلي پايه نهم با شماره 9099072943 تماس حاصل فرمايند و يا بر روي لينك هي زير كليك كنيد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه عواملي كه باعث ايجاد اشتباه در انتخاب رشته پايه نهم و همگام با هدايت تحصيلي مي شود ؟


1)        اصرار پدر و مادر به اين كه من دلم مي خواد بچه ام اين كاره بشه و انقدر بگن و بگن كه دانش اموز واقعا فكر كنه كه خودشم اينو مي خواد. تكرار و تكرار باعث از بين رفتن خلاقيت ميشه. تكرار، مهارت فكر كردن و قبول كردن و كار كردن رو افزايش ميده. در نتيجه تكرار و تكرار باعث ميشه تا دانش اموز همه چيزيهايي كه مي خواست رو فراموش كنه. 

 

 

2)        تصميم گيري بر اساس يك سري از دروسي كه در آنها ضعيف و قوي هستند. مثلا چون رياضيم قويه بايد برم رشته رياضي، چون رياضيم ضعيفه بايد برم انساني، چون زيستم قويه بايد برم تجربي.

 

 

3)        باورهاي غلط درباره شغلهاي مختلف كه بيشتر ريشه در تلقينات خانواده و دوستان و اطرافيان داره.

 

 

4)        تسلط به تكنولوژيها ي روز 5 لجبازي دانش آموز با خانواده.

 

 

5)        درگيريهاي عاطفي و مشكلات خانوادگي كه اجازه فكر كردن و تصميم گيري درست رو از دانش اموز و خانواده سلب مي كنه.

 

 

6)        هدايت تحصيلي غلط مشاوران و اكتفا به نمرات دانش آموز و يك سري فرم و پرسشنامه.

 

 

7)        عدم مشاوره انتخاب رشته و معرفي رشته هاي دانشگاهي خصوصي با والدين دانش آموز و خود دانش آموز.

 

 

8)        دنباله روي از دوستان صميمي.

 

 

9)        راهنماييهاي غلط كساني كه اصلا تخصص اين كار رو ندارند. 

 

 

براي مشاوره و دريافت برنامه ريزي براي قبولي تيزهوشان نهم بر روي لينك رنگي كليك نماييد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 


برچسب: شيوه نامه هدايت تحصيلي پايه نهم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۱:۲۲ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

شرايط ورود به دانشگاه هنر تهران

نحوه ورود به دانشگاه هنر تهران

 


دانشگاه سوره



دانشگاه سوره به عنوان يكي از موسسه هاي آموزشي عالي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري ، با هدف احياي حكمت ديني و معنوي و با شناسايي و بهره گيري از استادان بزرگ علمي و تجربي جهت پرورش هنرمندان جوان و خلاق از سال 1372 با جذب دانشجو در دوره هاي كارداني و كارشناسي رشته هاي سينما، نمايش، معماري، صنايع دستي، موسيقي، مجسمه سازي، گرافيك و نقاشي توسط حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي شروع به فعاليت كرد.

اين دانشگاه هنر تهران يا همان دانشگاه سوره در حال حاضر داراي سه دانشكده ي هنر، معماري، فرهنگ و ارتباطات و همچنين پژوهشكده ي مطالعات هنراسلامي، مركز مطالعات فرهنگي جوانان و مركز مطالعات معماري ايران و ايتاليا مي باشد كه با بيش از هشت هزار فارغ التحصيل در رشته هاي مختلف در حال فعاليت در شهر تهران است.

جهت دريافت اطلاعات تكميلي در زمينه انتخاب رشته دانشگاه هنر تهران و شرايط ورود به دانشگاه هنر تهران بر روي لينك زير كليلك كرده و يا از طريق شماره  9099072943  با مشاوران مجرب درخت دانش تماس حاصل فرماييد.
دانشكده هنر دانشگاه سوره داراي چه رشته هايي است ؟

دانشكده هنر نخستين دانشگاه سوره مي باشد كه از زمان تاسيس (1372) به جذب دانشجو در مقاطع كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته و كارشناسي ارشد پرداخته است(شرايط ورود به دانشگاه هنر تهران) .

اكنون پس از گذشت 19 سال از سابقه علمي – آموزشي اين دانشكده به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد در رشته هاي سينما، تصويرمتحرك (انيميشن) ، ادبيات نمايشي ، هنر اسلامي ، نقاشي ، ارتباط تصويري (گرافيك)، و صنايع دستي ، و در مقطع كارشناسي در رشته هاي سينما ، نمايش (ادبيات نمايشي -عروسكي – طراحي صحنه – كارگرداني)، گرافيك ، هنراسلامي ، كتابت و نگارگري و نقاشي و از مقطع كارشناسي ناپيوسته ارتباط تصويري (گرافيك) مي پردازد.

رشته هاي بدون كنكور دانشگاه هنر تهران


چندسالي است كه دانشگاه آزاد اسلامي از طريق پذيرش بدون كنكور و از ترم بهمن ماه سال 96 از طريق پذيرش براساس سوابق تحصيلي در تعدادي از رشته ها ثبت نام دانشگاه هنر تهران را انجام مي دهد(شرايط ورود به دانشگاه هنر تهران). از جمله نقاشي، موسيقي، ادبيات نمايشي، عكاسي،بازيگري، طراحي صحنه، نمايش، طراحي صحنه، طراحي پارچه، طراحي پارچه و لباس، در داخل شهر تهران هنرجو مي پذيرد.

زمان ثبت نام دانشگاه هنر تهران بدون كنكور


از جمله شرايط ورود به دانشگاه هنر تهران از طريق دانشگاه آزاد داشتن مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني است. براي ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامي بدون كنكور كه از بهمن سال 96 به پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي تبديل شد مي توانيد براي ثبت نام بابت ورودي مهرماه در رشته هاي هنر از اواسط تابستان براي ثبت نام اوليه اقدام كرد.براي معرفي دانشگاه هنر تهران بر روي لينك زير كليك نماييد.

معرفي دانشگاه هنر تهران

معرفي منابع كنكور 97 هنر

بنابراين زمان ثبت نام دانشگاه هنر تهران بدون كنكور در اواسط مرداد ماه 97 مي باشد. براي اطلاع از مدارك مورد نياز جهت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون كنكور مي توانيد با مشاوران درخت دانش از طريق شماره تلفن  9099072943  تماس بگيريد و يا بر روي لينك قرمز كليك كنيد.

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز
 

برچسب: شرايط ورود به دانشگاه هنر تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۴:۱۷ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

 

ثبت  نام مدارس شاهد در سامانه سجا

 

 

 

 

 

 

 

شرايط عمومي ثبت نام كليه دانش‌آموزان شاهد و غير شاهد

از جمله شرايط ثبت نام مدارس شاهد 97-98 عبارتند از

 

 

 

  • - دارا بودن صلاحيت اخلاقي و رفتاري
  • رعايت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصيلي و سن دانش آموزان (خصوصاً حجاب برتر براي دانش‌آموزان دختر)
  • - التزام و پايبندي خانواده به حفظ شئونات و ارزشهاي اسلامي و تربيت ديني
  • - رعايت مقررات و آئين نامه هاي انضباطي، تربيتي و آموزشي مدارس شاهد
  • - سكونت در محدوده تعيين شده براي متقاضيان ثبت نام     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتياز بندي خانواده ايثارگران براي مدارس شاهد


نحوه امتيازبندي مدارس شاهد97 به اين طريق است كه شما از طريق كد ملي پدر و مادر شناسايي و محاسبه مي گردد چنانچه كدملي پدر يا مادر اشتباه وارد شده باشد يا اطلاعات پدر و مادر شما در سامانه بنياد شهيد و ايثارگران موجود نباشد، سيستم امتيازي براي شما در نظر نمي گيرد. 

 

 

در صورتي كه پدر يا مادر كارمند رسمي آموزش و پرورش مي باشند ، كد پرسنلي آنها را وارد نماييد. كاربر گرامي، مشخصات را با دقت و به درستي وارد نماييد؛ زيرا در صورت مشاهده مغايرت در اطلاعات، ثبت نام شما در مدرسه «كان لم يكن» تلقي خواهد شد و هيچ گونه اعتراضي وارد نخواهد بود. 

 

 

لازم است در درج كد ملي، نام و نام خانوادگي، مشخصات شناسنامه اي، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه، و تمامي اطلاعات لازم ديگر، دقت و توجه كافي به عمل آيد. بديهي است در صورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، مسئوليت برعهده متقاضي خواهد بود.وثبت نام شما در مدرسه «كان لم يكن» تلقي خواهد شد . 

 

 

پس از پايان مهلت قانوني و ثبت نام مدارس شاهد 97-98، به درخواست هاي واصله در اين خصوص، ترتيب اثر داده نخواهد شد. 

 

 

 به منظور استفاده از امتياز مربوط به هر يك از بند هاي جدول امتياز بندي، ارائه اصل مدارك جهت ثبت نام قطعي ضروري مي باشد. 

 

 

 در پايان ثبت نام اينترنتي تاييد صحت اطلاعات ارسالي برعهده متقاضي مي باشد. لذا براي جلوگيري ازبرخي مشكلات، دقت و توجه كافي در اين خصوص به عمل آيد. 

 

 

داوطلبان عزيز براي دريافت نمونه برگ ثبت نام مدارس شاهد و ليست مدارس شاهد تهران ميتوانند وارد لينك هاي قرمز رنگ شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شيوه نامه ثبت نام مدارس شاهد


محمد تقي زاده گفت: بر اساس شيوه نامه ثبت نام مدارس شاهد، ثبت نام و پذيرش در مدارس شاهد، در پايه هاي ورودي دوره هاي ابتدايي، متوسطه اول و دوم صرفاً از طريق سامانه سجا( saja.medu.ir) انجام مي شود و زمان ثبت نام مدارس شاهد در پايه اول ابتدايي اول خرداد ماه به مدت 2 هفته و همچنين پايه هاي هفتم و دهم، اول تير ماه به مدت 2 هفته مي باشد و ثبت نام ميان پايه مدارس شاهد در همه دوره ها از 15 تا 25 مرداد ماه مي باشد. 

 

 

 

 

 

وي افزود: ثبت نام و پذيرش در مدارس شاهد برمبناي امتيازات مندرج در دستورالعمل مي باشد و امسال فرزندان ايثارگران اتباع خارجي نيز مي توانند با توجه به ضوابط و شرايط در مدارس شاهد ثبت نام نمايند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 


برچسب: ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۵۵:۴۸ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

بودجه بندي كنكور 97

 

بودجه بندي كنكور 97

 

 

 

مطالعه بودجه بندي كنكور 97 براي يادگيري تمامي دروس و مباحث براي آزمون كنكور سراسري مفيد و مؤثر مي باشد. اما بعضي مباحث از نظر طراحان سوال كنكور بسيار ارزشمندتر جلوه نموده و سالهاي متمادي از اين مباحث سوالات زيادي مطرح شده است. اين در حالي است خيلي از مباحث با وسعت زياد هم وجود دارد كه به دليل طرح سوال كم از آن در كنكور ، مي توان در مواقع ضرورت مانند روزهاي پاياني كنكور از مطالعه آنها چشم پوشي كرد و وقت ارزشمند خود را براي يك يا دو سوال از دست نداد. 

 

 

 

 

 

بودجه بندي كنكور ۹۷ رشته ي رياضي


همان گونه كه اطلاع داريد در رشته رياضي سؤالات به ۳ گروه تقسيم مي شوند: 

 

 

 

 

 

۱ – دسته ي اول: رياضيات كه شامل ۵۵ سؤال است و شامل دروس ديفرانسيل و رياضي پايه، هندسه تحليلي، گسسته، جبروآمار و مدل سازي مي باشد زمان اين سؤالات در كنكور ۸۵ دقيقه است. 

 

 

 

 

 

۲ – دسته ي دوم: مجموعه ي فيزيك كه شامل فيزيك ۱ و فيزيك۲ و فيزيك پيش ۱و ۲ است و شامل ۴۵ سؤال است كه بايد در ۵۵ دقيقه به آن ها پاسخ دهيد. 

 

 

۳ – دسته ي سوم: شيمي كه شامل شيمي ۲، شيمي ۳ و شيمي پيش دانشگاهي است و داراي ۳۵ سؤال است كه بايد در ۳۵ دقيقه به آن ها پاسخ دهيد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرايب دروس عمومي كنكور


در بودجه بندي روس عمومي كنكور 97 ضرايب شامل 4 مورد زير مي باشد كه همين موارد براي بودجه بندي دروس عمومي كنكور 97 تجربي هم صادق است.

 

 

زبان و ادبيات فارسي با ضريب 4 

 

 

فرهنگ و معارف اسلامي با ضريب 3 

 

 

زبان عربي با ضريب 2 

 

 

زبان  انگليسي با ضريب 2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ضرايب دروس تجربي كنكور 97


ضرايب دروس كنكور تجربي 97 شامل موارد زير مي شود

 

 

 

 

 

 

 

 

اسامي دروس

 

 

زيرگروه1

 

 

زيرگروه2

 

 

زيرگروه3

 

 

زيرگروه4

 

 

زيرگروه5

 

 

زمين شناسي

 

 

0

 

 

1

 

 

4

 

 

1

 

 

1

 

 

زيست شناسي

 

 

4

 

 

4

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

شيمي

 

 

3

 

 

4

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

رياضي

 

 

2

 

 

3

 

 

3

 

 

4

 

 

3

 

 

فيزيك

 

 

2

 

 

2

 

 

2

 

 

3

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در اين مقاله بودجه بندي كه در اختيار شما قرار داده شده شامل كنكور، بودجه بندي كنكور 97 رياضي و بودجه بندي كنكور 97 انساني و نيز بودجه بندي كنكور تجربي مي باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 


برچسب: بودجه بندي كنكور 97،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۴۵:۵۸ توسط:teletexting@outlook.com موضوع: