رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

شيوه نامه هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم

 

شيوه نامه هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم

 

  • هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟
  • آزمون استعداد سنجي چيست؟
  • شيوه نامه هدايت تحصيلي نهم چيست ؟
  • چه عواملي كه باعث ايجاد اشتباه در انتخاب رشته پايه نهم و همگام با هدايت تحصيلي مي شود ؟

 

 

 

 

 

 

هدف از هدايت تحصيلي چيست ؟

هدايت تحصيلي پايه نهم ، به معناي راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف مي باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند. راهنمايي و هدايت تحصيلي نهم به دهم دانش آموزان عزيز بايد بر اساس توانايي آنها، علاقه، بازار كار و پيش بيني و آينده نگري انجام خواهد شد. 

 

 

 

 

 

آزمون استعداد سنجي چيست؟


شايد يكي از مهمترين دغدغه هاي دانش آموزان در دوران تحصيل خود انتخاب رشته آنها مي باشد .دوره پيش دانشگاهي به جهت فشار درسي فرصت مناسبي براي شناخت رشته ها نيست و دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته از عدم شناخت رشته ها رنج مي برند از آن مهمتر اينكه شناخت درستي از شخصيت خود به جهت انتخاب رشته ندارند. لذا در اين بسته تلاش بر آن بوده است كه علاوه بر معرفي رشته ها با اجراي يك تست رغبت سنج دانش آموز شناخت بهتري از خود داشته باشد و بتواند با شناخت صحيح از رشته ها و شناخت صحيح از خود انتخاب بهتري داشته باشد لذا با معرفي اين تست كه به تست هالند مشهور است مي پردازيم از دانش آموزان انتظار مي رود بعد از خواندن توضيحات اين تست تست مورد نظر را اجرا و تيپ شخصيتي خود را مشخص نمايند مطمئنا از نتيجه اين تست مي توانند در انتخاب رشته خود بهره لازم را ببرند.آزمون هدايت تحصيلي به صورت تست آنلاين هدايت تحصيلي ارايه مي شود كه مي توان با وارد شدن به سامانه انتخاب رشته دبيرستان اين كار را انجام داد. 

 

 

 

 

 

 

شيوه نامه هدايت تحصيلي نهم به دهم


از آنجا كه يكي از مهم‌ترين وظايف آموزش و پرورش در قبال دانش‌آموزان، ايجاد بستر رشد خود آگاهي، كشف استعدادها و طرح‌ريزي تحصيلي و شغلي براي ورود به دنياي بزرگسالي است، عدم توجه به آن مي‌تواند خسارات جبران ناپذيري در آماده‌سازي نيروي انساني در پي داشته باشد لذا آموزش و پرورش سندي تحت عنوان بخشنامه هدايت تحصيلي نهم  يا شيوه نامه هدايت تحصيلي پايه نهم را ابلاغ كرده است. تأكيد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر كسب شايستگي‌ها و مهارت‌هاي لازم براي دانش‌آموزان به منظور انتخاب رشته است و زمينه تحصيلي مناسب نيز مويد اين نگاه فرآيندي به مقوله هدايت تحصيلي دانش‌آموزان است. از آنجا كه اعتقاد بر اين است كه نتيجه فرآيند و برنامه انتخاب رشته نهم  بايد به طراحي مسير زندگي دانش‌آموزان با انتخابي آگاهانه و آزادانه منجر شود، لذا براي اجرايي شدن مصوبه نهصد و بيست و هفتمين (927) جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش، شيوه‌نامه هدايت تحصيلي نهم متوسطه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است. دانش آموزان و والدين گران قدر براي ورود به سايت انتخاب رشته دبيرستان و دريافت رشته هاي انتخاب رشته نهم به دهم با شماره 9099072943 تماس حاصل فرمايند و يا بر روي لينك هي زير كليك كنيد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه عواملي كه باعث ايجاد اشتباه در انتخاب رشته پايه نهم و همگام با هدايت تحصيلي مي شود ؟


1)        اصرار پدر و مادر به اين كه من دلم مي خواد بچه ام اين كاره بشه و انقدر بگن و بگن كه دانش اموز واقعا فكر كنه كه خودشم اينو مي خواد. تكرار و تكرار باعث از بين رفتن خلاقيت ميشه. تكرار، مهارت فكر كردن و قبول كردن و كار كردن رو افزايش ميده. در نتيجه تكرار و تكرار باعث ميشه تا دانش اموز همه چيزيهايي كه مي خواست رو فراموش كنه. 

 

 

2)        تصميم گيري بر اساس يك سري از دروسي كه در آنها ضعيف و قوي هستند. مثلا چون رياضيم قويه بايد برم رشته رياضي، چون رياضيم ضعيفه بايد برم انساني، چون زيستم قويه بايد برم تجربي.

 

 

3)        باورهاي غلط درباره شغلهاي مختلف كه بيشتر ريشه در تلقينات خانواده و دوستان و اطرافيان داره.

 

 

4)        تسلط به تكنولوژيها ي روز 5 لجبازي دانش آموز با خانواده.

 

 

5)        درگيريهاي عاطفي و مشكلات خانوادگي كه اجازه فكر كردن و تصميم گيري درست رو از دانش اموز و خانواده سلب مي كنه.

 

 

6)        هدايت تحصيلي غلط مشاوران و اكتفا به نمرات دانش آموز و يك سري فرم و پرسشنامه.

 

 

7)        عدم مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم و هدايت تحصيلي نهم به دهم خصوصي با والدين دانش آموز و خود دانش آموز.

 

 

8)        دنباله روي از دوستان صميمي.

 

 

9)        راهنماييهاي غلط كساني كه اصلا تخصص اين كار رو ندارند.


بب

ببب

بب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 


برچسب: شيوه نامه هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۸:۲۴ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :