رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

مشاوره هدايت تحصيلي همگام

 

مشاوره هدايت تحصيلي همگام 

 

 

هدايت تحصيلي همگام چيست ؟ 

 

 


مسعود شكوهي مديركل امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت مدارس با آمادگي كامل براي بحث آزمون هدايت تحصيلي 97 دانش‌آموزان برنامه‌ريزي دارند و آزمون‌هاي روانشناسي و مشاوره‌اي براي بحث آزمون هدايت تحصيلي دانش‌آموزان برگزار مي‌شود. مديركل امور مشاوره و تربيتي وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: امسال دو آزمون توانايي و رغبت براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده كه پس از برگزاري تست آنلاين هدايت تحصيلي نتايج مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و در اين راستان در برخي مناطق در روزهاي پاياني اسفند اين آزمون برگزار شد و به طور كلي از ابتداي امسال براي تمامي دانش‌آموزان اين آزمون‌ها اجرا مي‌شود. براي انجام اين آزمون بايد وارد سايت هدايت تحصيلي همگام شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم يا نمونه برگ شماره 6 و 7 هدايت تحصيلي

آموزش‌وپرورش امسال براي سامانه انتخاب رشته پايه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهيه كرده است كه در فرم شماره 6 براساس بررسي‌هاي مشاوره‌اي، آزمون‌هاي استعداد و رغبت، نظر دانش‌آموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام مي‌شود كه  دانش آموز به كدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش فرم شماره 6 توصيه‌اي بوده و هيچ اجباري براي ورود به رشته خاص ندارد. 

 

 

فرم شماره7 كه براساس نمرات سه سال دوره اول متوسطه تهيه شده، الويت‌هاي دانش‌آموز را  به ترتيب در رشته‌هاي مختلف تعيين كرده است و براين اساس دانش‌آموزان به گروه‌هاي «الف»،«ب»، «ج» و «د» تقسيم شده‌اند كه گروه «الف» در اولويت ثبت‌نام قرار دارد. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزي در رشته تجربي اولويت «ج» را كسب كرده بايد منتظر بماند دانش‌آموزان گروه‌هاي «الف» و «ب» ثبت‌نام كنند و اگر ظرفيت خالي ماند، مي‌تواند رشته تجربي را انتخاب كند. نمونه فرم هدايت تحصيلي پايه نهم 97 را مي توانيد از طريق لينك ما مشاهده كنيد.

 

 

 

 

 

سايت هدايت تحصيلي وانتخاب رشته پايه نهم

هدايت تحصيلي را مي توان راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف تعريف كرد كه بر اساس آن دانش آموزان بتوانند آگاهانه شاخه و رشته هاي هدايت تحصيلي خود را انتخاب كنند. 

 

 

انتخاب رشته پايه نهم حتما بايد بر اساس  توانايي، علاقه، بازار كار و آينده نگري انجام شود و نبايد هيچ اجباري بر دانش آموز به سمت رشته هاي خاص وجود داشته باشد. هر چند كه بايد دانش آموز در بعضي درسهاي رشته انتخابي، حداقل نمره تعيين شده را كسب كند در غير اينصورت ثبت نام دانش آموز در اولويت هاي چهارگانه صورت مي گيرد. نمونه سوالات آزمون هدايت تحصيلي را مي توانيد از طريق لينك ما مشاهده كنيد.

 

 

 

 

 

سال تحصيلي 97-98 يك سال متفاوتي خواهد بود چون كه براساس اطلاعات منتشر شده از لحاظ انتخاب افراد شاهد افزايش ظرفيت هايي كه اعلام شده هستيم. 

 

 

 

 

 

 

تاثير انتخاب رشته دبيرستان در آينده دانش آموزان


در روزگار فعلي ادامه تحصيل دانش آموزان تا گرفتن ديپلم ( يا پيش دانشگاهي ) عادي و فراگير شده است . پس سال هايي كه هر روزش را با تاثير انتخاب رشته دبيرستان حداقل 2 الي 3 سال است . اما بعد از آن چه ؟ با وجود اينكه تغيير رشته از ديپلم به هر رشته ديگري مجاز است ولي آنچه كه در سال هاي گذشته ديده ايم كمتر افرادي را مي توان يافت كه سراغ اين كار مي روند. عمده دانش آموزان در رشته دبيرستان خود وارد دانشگاه شده و ادامه تحصيل مي دهند . ادامه تحصيلي كه در سال هاي قبل به تحصيلات تكميلي يعني كارشناسي ارشد و دكتري هم كشيده مي شود . پس از آن هم انتظار ها از هر فردي استفاده مالي ( يا به عبارت بهتر استفاده عملي ) از تحصيلاتش است كه همه را به سمت بازار هاي كار رهنمون مي كند . پس عملا رشته اي كه در دبيرستان انتخاب مي كنيم نه تنها در دانشگاه بلكه در تمام سال هاي كاري زندگي مان هم همراهمان هست . اين قسمت خوب و روشن ماجراست . روي ديگر داستان اين است كه در سال هاي گذشته شاهد اين اپيدمي هستيم كه بيشتر افراد در شغل هايي مشغول به كار مي شوند كه كمترين ارتباط را با رشته تحصيلي دانشگاهي آن ها دارد . و اين خود معضل بزرگ تري است كه تا حد زيادي به همين انتخاب هاي دبيرستان و كنكور ما مرتبط هست . پس اگر قرار است كه سال هاي آينده زندگي خود را در مسير درست پيش برويم و هيچ گاه از تصميمي كه گرفته ايم پشيمان نشويم مهم است كه وسواس كافي در مشاوره انتخاب رشته دبيرستان به خرج دهيم و براساس آنچه كه حس مي كنيم بيشترين تطابق را با ما و روحيات ما دارد تصميم گيري كنيم . 

 

 

براي دريافت پربازديد ترين مقالات درخت دانش بر روي لينك هاي رنگي زير كليك نماييد

معرفي رشته هاي دانشگاهي رشته تجربي

رشته دندانپزشكي بدون كنكور

برنامه مناسب براي قبولي در آزمون مدارس تيزهوشان 97

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 


برچسب: مشاوره هدايت تحصيلي همگام،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۷:۰۶ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :