رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

دوام نتيجه جراحي بيني چقدر است؟

اگر شما هم مانند خيلي از مردم به فكر انجام جراحي بيني هستيد، مطمئنا نگراني ها و سوال هايي در اين باره داريد. شايد يكي از سوال هايتان اين باشد كه دوام نتيجه جراحي بيني بيني چقدر است؟ آيا اين نتيجه دائمي است؟

حدود ده الي بيست سال پيش، مقدار زيادي از پوست و گاهي قسمت بزرگي از ساختار داخلي بيني بيمار در طول جراحي بيني (رينوپلاستي) برداشته مي شد. اين كار، در برخي موارد افتادگي نوك بيني يا حتي فروريختن كلي ساختار داخلي بيني را به دنبال داشت.

امروزه، جراحان بسيار احتياط مي كنند كه به ساختار بيني بيمار آسيبي نرسد و تا حد امكان، همانطور كه هست باقي بماند. از طرف ديگر، جراحي بايد به گونه اي باشد كه ظاهري جديد براي بيمار ايجاد كند كه نه تنها متناسب اجزاي صورت وي باشد، بلكه تنفس بيمار را هم دچار مشكل نكند و تا آخر عمر دوام بياورد.

در طول جراحي بيني چه اتفاقاتي مي افتد؟

  • در اغلب موارد، بيمار در بيهوشي عمومي فرو مي رود.
  • سپس، جراحي مي تواند به صورت باز (ايجاد شكاف بر روي كلوملا يا همان ديواره ي بين دو سوراخ بيني) يا بسته (ايجاد شكاف در داخل بيني و به صورت مخفي) صورت بگيرد.
  • تغييرات بيني مثل كوچك كردن سايز آن، از طريق همين شكاف ها انجام مي شود. ممكن است جراح در مواردي خاص از غضروف گوش بهره بگيرد. جراح همچنين مي تواند انحراف تيغه ي بيني را نيز اصلاح كرده و مشكلات تنفسي ناشي از آن را نيز حل كند.
  • در آخر و بعد از انجام تغييرات لازم در ساختار بيني، شكاف ها بخيه مي شوند و پوست روي بافت ها را مي پوشاند.
  • بلافاصله بعد از جراحي، بيني تا چند روز به منظور بهبودي گچ گرفته مي شود.
  • با اين وجود، ممكن است شما بعد از جراحي با مشكلات زير روبرو شويد كه موقتي هستند:
  1. شكاف دادن پوست باعث بروز مشكلات پوستي همچون حساسيت به چسب و پانسمان مي شود.
  2. به دليل خونريزي مداوم، بيني مدت كوتاهي شديدا كيپ مي شود.
  3. عوارض بيهوشي.

مراقبت هاي پس از عمل بيني

دوام نتيجه جراحي بيني  مادام العمر خواهد بود؛ به شرط آنكه مراقب آن باشيد تا آسيبي وارد نشده و بد شكل نگردد. دوران نقاهت، چند ساعت پس از جراحي شروع مي شود. بيمار بايد از موارد زير پرهيز كند تا از نتيجه ي مورد انتظار دور نشود:

  • شنا كردن
  • بلند كردن اجسام سنگين
  • فين كردن
  • جويدن بيش از اندازه
  • استفاده از عينك
  • مسواك زدن بطور شديد
  • بودن در معرض آفتاب
  • دويدن و ساير فعاليت هاي فيزيكي

بيني حداقل تا يك سال  ورم دارد كه رفته رفته كمتر مي شود.

گذر زمان و افزايش سن چگونه بر بيني اثر مي گذارد؟

اگرچه تغيير ساختار بيني شما دائمي است اما جراحي بيني نمي تواند مانع گذر زمان و افزايش سن شود. هرچه شما پيرتر مي شويد، بيني تان استحكام خود را به مرور از دست مي دهد و كمي درازتر به نظر مي آيد. دليل اين امر اين است كه پوست و غضروف بيني شل مي شوند و جاذبه ي زمين آن را به پايين مي كشد. در همين حال، حجم استخوان بيني كوچك تر مي شود.

در بسياري از مواقع، اين تغييرات به قدري جزئي و كوچك هستند كه نيازي به جراحي ترميمي نيست. جراحان ماهر و باتجربه تاثير گذر زمان را پيش بيني كرده و ظاهر بيني را طوري انتخاب مي كنند كه حتي با وجود پير شدن هم زيبا و متناسب باشد. اگر جراحي بيني با دقت و آينده نگري انجام شود، دوام نتيجه جراحي بيني هميشگي خواهد بود و شما مي توانيد از آن لذت ببريد.

دوام نتيجه جراحي بيني هاي گوشتي چقدر است؟

يك باور قديمي وجود دارد كه بيني هاي گوشتي پس از جراحي به حالت اوليه بازمي گردند.

معمولا در بيني هاي گوشتي، بافت پوست و گوشت بيني بيشتر از ديگر قسمت هاست؛ ميزان غضروف در اين نوع بيني ها كمتر از بخش هاي گوشتي آن است و ساختار استخواني ضعيفي دارد. جراح بيني سعي مي كند تا بين اجزا هماهنگي ايجاد نمايد. در اين نوع جراحي بيني، جراح با افزودن غضروف و استحكام بخشيدن به ساختار بيني، شكل دلخواه را به وجود مي آورد.

در اصل، برگشت بيني گوشتي مانند برگشت بيني استخواني است و تنها يك فرق كوچك در روش جراحي آنها و نوع مراقبت بعد از عمل وجود دارد. مردم به اشتباه تصور مي كنند كه بيني گوشتي پس از جراحي از فرم ايده آل خارج شده و نتيجه ي رضايت بخشي نخواهد داشت. در پاسخ به اين تصور بايد گفت كه بيني هاي گوشتي به دليل ضخامت بالاي پوست، بعد از جراحي ورم بيشتري خواهند داشت كه اين ورم پس از مدتي از بين مي رود.

جراحي بيني هاي گوشتي چه برگشت پذير باشد، چه نباشد، بيني به آن فرم نامتناسب اوليه باز نخواهد گشت.

بيني تان را به دستان با تجربه بسپاريد

دوام نتيجه جراحي بيني هميشگي است  كه مي تواند تاثير زيادي بر ظاهر كلي چهره ي شما داشته باشد؛ پس انتخاب جراح حياتي ترين مرحله ي پيش روست. شما براي انجام جراحي بيني بايد جراح باتجربه اي را بيابيد كه توانسته عمل هاي سخت و پيچيده را بي خطر و مفيد انجام دهد. ميزان جراحي هاي اصلاحي و ترميمي در ميان جراحان ماهر فقط ۵ درصد است. در هنگام انتخاب جراح، موارد زير را در نظر بگيريد:

  • نمونه ي مشابه شما را آخرين بار به چه شكلي انجام داده است؟
  • آيا نمونه كار و آلبوم دارد؟
  • آيا مجوز و گواهي معتبر و مرتبط با جراحي بيني كه شما داوطلب آن هستيد دارد؟
  • آيا با او احساس راحتي مي كنيد؟

به خاطر داشته باشيد كه بيني حداقل تا يك سال پس از جراحي متورم خواهد بود و تا يكسال پس از آن هم نمي توان راجع به نتيجه ي عمل قضاوت كرد. البته براي بسياري از بيماران، نتيجه دائمي جراحي ارزش صرف كردن اين وقت و هزينه را دارد.

اگرچه جراحي شكل و اندازه ي بيني شما را تغيير مي دهد اما آن كسي را كه هستيد تغيير نمي دهد. عمل بيني به شما كمك خواهد كه اعتماد به نفس از دست رفته ي خود را دوباره پيدا كنيد و آن را بالا ببريد. دوام نتيجه جراحي بيني هميشگي و واقعي است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۳:۳۶ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :