رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

ويزاي تحصيلي در كانادا

تحصيل در كشور كانادا يكي از هدف هاي بسياري از افرادي است كه خواهان ادامه تحصيل در خارج از كشور هستند. اين كشور از شرايط تحصيلي بسيار خوبي بهره مند مي باشد و در ميان كشور هاي ديگر از تعداد زيادي دانشگاه هاي معتبر برخوردار هستند. اما براي تحصيل در كشور كانادا شما نيازمند  دريافت ويزاي تحصيلي كانادا هستيد. به همين دليل بايد از چگونگي مراحل اخذ ويزاي تحصيلي در كانادا اطلاعاتي دريافت نماييد. در متن زير شما را با چگونگي دريافت ويزا آشنا خواهيم كرد.

مراحل اخذ ويزاي تحصيلي در كانادا

از مراحل اخذ ويزاي تحصيلي در كانادا ، شما بايد ابتدا از سفارت كانادا در تهران وقت قبلي گرفته و مدارك خود را به همراه حضور موفقيت آميز در يك مصاحبه ارائه دهيد. ساير مداركي كه براي تحصيل در اين كشور و اخذ ويزاي تحصيلي كانادا ارائه دهيد شامل مدارك زير است:

  1. نامه ي اخذ پذيرش تحصيلي از يكي از مراكز معتبر آموزشي در كشور كانادا
  2. ارائه ي برنامه ي تحصيلي
  3. اسكن از صفحات جديد ترين پاسپورتي كه داريد. كه به اين منظور لازم است تمامي صفحات مهر خورده و صفحه ي اول را اسكن نماييد.
  4. اسكن از صفحات پاسپورت قبلي شما در صورت وجود
  5. ارائه ي اسكن از مدارك شناسايي كه بايد به صورت ترجمه شده باشد. در صورتي كه متاهل بوده و قصد همراهي افراد خانواده را نيز با خود داريد مي بايست اسكن از صفحه ي شناسنامه ي همراهان را نيز ارائه دهيد.
  6. يك قطعه عكس ۳ در ۵ و ۳ در ۴
  7. ارائه ي فرم تمكن مالي
  8. اسناد نشان دهنده ي دارايي موجود
  9. فرم درخواست ويزا
  10. پرداخت هزينه هاي مربوطه براي دريافت ويزاي تحصيلي

هزينه هاي مورد نياز براي دريافت ويزاي تحصيلي كانادا

فردي كه قصد ادامه تحصيل در كشور كانادا را دارد مي بايست بتواند هزينه هاي تحصيلي براي يك سال تحصيلي در اين كشور را فراهم كنند. به طور مثال در صورتي كه هزينه ي سالانه ي تحصيلي در كشور كانادا ۱۵۰۰۰ دلار مي باشد فرد مي بايست اين هزينه را به همراه هزينه هاي مربوط به زندگي در كانادا را براي يك سال اول از طريق حساب بانكي و يا اسپانسر به سفارت به اثبات برساند. اين موضوع و اثبات تمكن مالي براي تحصيل در كانادا بسيار مهم است و در صورتي ك فرد نتواند آن را به اثبات برساند ممكن است افيسر درخواست او را مردود نمايد.

مدت زمان دريافت ويزاي تحصيلي

جواب مربوط به دريافت ويزاي تحصيلي ممكن است مثبت يا منفي باشد اين جواب ۹ هفته پس از انگشت نگاري شما در سفارت ارسال خواهد شد. در صورتي كه درخواست فرد با موفقيت مواجه شود وي مي تواند از طريق سفارت موجود در كانادا پاسپورت خود را تحويل داده تا مهر شد اما در صورت ريجكت شدن آن نامه اي مبني بر دليل ريجكت به شما ارسال مي شود كه معمولا دلايل آن به شرح زير است:

  1. منبع مالي شما كافي نبوده است.
  2. هدف شما از تحصيل و يا دليل بازگشت شما به كشور خود كافي نبوده است.
  3. دوره ي تحصيلي مورد نظر
  4. اشكال در فرم و يا بستن فايل ويزا
  5. برنامه تحصيلي نامناسب.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۳۶:۵۷ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :