رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

آيا امسال تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد 97 داريم يا نه؟

آيا امسال تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد 97 داريم يا نه؟

اميررضا شاهاني در مصاحبه با روابط عمومي مركز سنجش و پذيرش درخصوص مشكل ايجاد شده براي برخي از داوطلبان كه اسامي آن‌ها در روز‌هاي گذشته به عنوان پذيرفته شده در اين دانشگاه اعلام شد، اما هنگام مراجعه به واحد‌هاي محل قبولي در تكميل ظرفيت ذخيره دانشگاه آزاد از آن‌ها نام نويسي به عمل نيامد، گفت:​ براساس مصوبه شوراي سنجش و پذيرش، امسال سال 97 تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد 97 نخواهيم داشت و با توجه به اين موضوع ما ضريب افت را بزرگ‌تر از سال‌هاي گذشته انتخاب كرديم، براي اينكه بتوانيم ظرفيت‌ها را تكميل كنيم.

در سال‌هاي گذشته به علت آنكه قبولي در تكميل ظرفيت ذخيره دانشگاه آزاد داشتيم، پس از اعلام نتايج ذخيره دانشگاه آزاد، داوطلبان مجدداً​ انتخاب رشته مي‌كردند و ما نتايج را پردازش و اعلام مي‌كرديم و پس از دو يا سه مرحله ظرفيت رشته‌هاي گروه پزشكي نيز تكميل مي‌شد.

قبولي در ذخيره دانشگاه آزاد بر چه اساسي مي باشد؟

دكتر شاهاني در ادامه افزود: پس از آن جهت اعلام نتيجه واحدهاي علوم پزشكي دانشگاه هاي دولتي آمار را استخراج نموده و بر مبناي آمار و ظرفيتي كه دارند، تعداد پذيرفته شده ها را در سايت واحد طبق دستورالعملي كه به واحدها ابلاغ شد قراردهند. مطابق اين دستورالعمل واحد ها مي بايست بر مبناي رديف ذخيره و ظرفيت باقيمانده از داوطلبان نام نويسي و اعلام نمايند.

"حل مشكل داوطلبان ذخيره دانشگاه آزاد بر مبناي عدالت"

ضريب افت به چه معناست؟

ضريب افت بر اين اساس است كه داوطلباني كه در دانشگاه آزاد انتخاب رشته مي‌كنند، اما به علت قبولي در دانشگاه‌هاي دولتي، در اين دانشگاه‌ها ثبت نام مي‌كنند و بخشي از ظرفيت دانشگاه آزاد خالي مي‌ماند، و دانشگاه آزاد بايد اين ظرفيت خود را با قبولي در تكميل ظرفيت ذخيره دانشگاه آزاد براي امسال تكميل نمايد.

امسال به علت آنكه تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد 97 را نداريم، ضريب افت را بزرگ‌تر در نظر گرفتيم، اما بعد از ثبت نام داوطلبان، بخش قابل توجهي از ظرفيت‌ها خالي ماند.

سرنوشت افرادي كه براي قبولي در ذخيره دانشگاه آزاد از دانشگاه خود انصراف داده اند چيست؟

افرادي كه اعلام مي‌كنند كه به دليل قبولي در تكميل ظرفيت ذخيره دانشگاه آزاد از محل تحصيل انصراف داده اند، براي اين افراد نيز اگر بخواهند مي‌توانيم آن‌ها را به محل تحصيل شان بازگردانيم و يا دانشجوي دانشگاه آزاد شوند.

قبولي در ذخيره دانشگاه آزاد بر چه اساسي مي باشد؟

دكتر شاهاني در ادامه افزود: پس از آن جهت اعلام نتيجه واحدهاي علوم پزشكي دانشگاه هاي دولتي آمار را استخراج نموده و بر مبناي آمار و ظرفيتي كه دارند، تعداد پذيرفته شده ها را در سايت واحد طبق دستورالعملي كه به واحدها ابلاغ شد قراردهند. مطابق اين دستورالعمل واحد ها مي بايست بر مبناي رديف ذخيره و ظرفيت باقيمانده از داوطلبان نام نويسي و اعلام نمايند.

"حل مشكل داوطلبان ذخيره دانشگاه آزاد بر مبناي عدالت"

براي اينكه مشكل اين افراد حل شود تلاش داريم آمار را از واحد‌هاي مختلف جمع آوري و بررسي كنيم كه چگونه مي‌توان مشكل اين افراد را براساس رعايت عدالت حل كرد، بدين گونه كه افرادي كه نمره بالاتري دارند پذيرفته شوند .

آيا در رشته هاي پزشكي دانشگاه آزاد 97 افزايش پذيرش داريم؟

به دليل اينكه امسال تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد را نداريم بر اساس گفته هاي دكتر شاهاني رئيس سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد تلاش بر ان دارد كه ظرفيت رشته هاي پزشكي و پيرا پزشكي را بالا ببرند تا داوطلباني كه رتبه به نسبت بالاتري دارند شانس قبولي در تكميل ظرفيت ذخيره دانشگاه آزاد را نيز داشته باشند.

براي اطلاعات بيشتر در مود شانس قبولي در ذخيره دانشگاه آزاد 97-98 و همچنين تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد نيمسال دوم 97، بهترين منابع كنكور 98 و همچنين ثبت نام بدون كنكور دانشگاه آزاد بهمن ماه مي توانيد بر روي لينك هاي مورد نظر كليك نماييد و يا از طريق شماره 9099072943 (بدون گرفتن پيش شماره و از طريق تلفن ثابت) تماس حاصل فرماييد.


برچسب: آيا امسال تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد 97 داريم يا نه، تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد نيمسال دوم 97، ذخيره دانشگاه آزاد، قبولي در ذخيره دانشگاه آزاد بر چه اساسي مي باشد، ضريب افت به چه معناست،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۴۸:۵۳ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :