رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

چگونگي اعتراض به نتايج كنكور سراسري سال 97

نحوه تغيير رشته از طريق كارنامه سبز كارنامه سبز

  • زمان استفاده از كارنامه سبز؟
  • شرايط استفاده از كارنامه سبز يا كارنامه نهايي؟
  • دريافت كارنامه محرمانه براي انتقالي چگونه است؟
  • رفع محروميت از كنكور 97 به چه صورتي است؟
  • نحوه اعتراض و انتقالي به رشته بعدي انتخاب شده چگونه است؟(تغيير رشته كارنامه سبز)

"شرايط استفاده از كارنامه سبز براي انتقالي به رشته هاي اولويت بعدي داوطلب مي باشد"

كارنامه سبز به اين منظور منتشر مي شود كه داوطلبان انتخاب هاي بعد از رشته اي را كه در آن مجاز به ثبت نام شده اند را مشاهده نمايند و در صورت تمايل به انتقال براي آن رشته اقدام نمايند.

شرايط انتقالي دانشگاه سراسري بر اساس كارنامه سبز

با وجود اين تضميني وجود ندارد كه با وجود اينكه كارنامه سبز ثابت كند شما در يكي از انتخاب هاي پاييني قبول مي شويد، بتوانيد در آن انتخاب شروع به تحصيل كنيد، زيرا سازمان سنجش پس از انتشار كارنامه سبز يا  كارنامه محرمانه هيچ مسئولتي در مورد انتقالي يا جابجايي به اولويت ها و انتخاب هاي پايين تر قبول نمي كند و تنها دانشگاه مبدأ و مقصد هستند كه بايد با اين انتقالي موافقت كنند.

دانشگاه مبدأ

دانشگاهي كه پس از انتشار نتايج نهايي در آن قبول شده ايد و بايد مهرماه در آن ثبت نام كنيد.

 دانشگاه مقصد

دانشگاهي كه طبق مدارك موجود در كارنامه سبز در يكي از رشته هاي آن در انتخاب ها و يا اولويت هاي پايين تر خود قبول مي شديد به شرطي كه آن را بالاتر از انتخاب قبولي فعلي خود مي زديد. ( همان انتخابي كه علاقه داريد به آن تغيير رشته و يا دانشگاه دهيد)

دريافت كارنامه سبز كنكور سراسري 97

براي دريافت كارنامه سبز كنكور 97 خود بر اساس قبولي در اولويت هاي انتخاب رشته داوطلب و همچنين نحوه اعتراض(تغيير رشته) و رفع محروميت از كنكور سراسري 98 مي توانيد از طريق شماره گيري شمارخ 9099072943 (از طريق تلفن ثابت و بدون كد گيري) تماس حاصل نماييد، و براي اطلاعات بيشتر در مورد كنكور سراسري 97 بر روي لينك هاي زير كليك نماييد:

زمان و تاريخ استفاده از كارنامه سبز

شرايط انتخاب رشته كنكور سراسري 97

راههاي پيشنهادي ما براي شرايط استفاده از كارنامه سبز به شرح زير است :

1- استفاده از سيستم بررسي اشتباه

بهترين راه و اولين راه استفاده از سيستم بررسي اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضاي بررسي اولويت بعدي شماست، اين مرحله را به مشاوران مجرب درخت دانش بسپاريد.

براي اطلاع از نحوه رفع محروميت كنكور سراسري بر روي لينك زير كليك نماييد:

رفع محروميت كنكور سراسري

2- استفاده از كارنامه نهايي يا كارنامه سبز يا كارنامه محرمانه

در دانشگاهي كه قبول شده ايد ثبت نام كنيد تا فعلا به حداقل قانع باشيد. براي ترم اول دانشجو شويد و انتخاب واحد كنيد اما از اوايل ترم اول با مراجعه به دانشگاه مقصد و با دردست داشتن كارنامه سبز  يا كارنامه محرمانه درخواست دهيد كه از ترم دوم و در انتخاب پايين تر مورد علاقه تان شما را ثبت نام كنند.

اين روش امكان موفقيت بيشتري دارد. يعني درصورتي كه دانشگاه مقصد ظرفيت داشته باشد ( كه معمولا دارد) با درخواست شما موافقت مي كند و پس از اخذ موافقت دانشگاه مبدأ از ترم دوم مي توانيد در دانشگاه مقصد شروع به تحصيل كنيد و واحدهاي عمومي كه در ترم اول پاس كرديد را تطبيق بزنيد. اگر هم دانشگاه مقصد با درخواست شما براي انتقالي با استفاده از كارنامه سبز يا كارنامه محرمانه موافقت نكرد حداقل شانس ثبت نام در قبولي اوليه تان را از دست نداده ايد.

3- استفاده از كارنامه نهايي كنكور سراسري يا كارنامه سبز يا كارنامه محرمانه

اگر از رشته و دانشگاهي كه الان قبول شده ايد خيلي متفريد و حتي يك ترم هم حاضر نيستيد سر كلاس برويد با دردست داشتن كارنامه سبز به دانشگاه مقصد مراجعه كنيد و درخواستتان را مطرح كنيد.

اين راه به احتمال زياد منجر به موفقيت نمي شود زيرا دانشگاه مقصد درحال ثبت نام از ورودي هاي جديد خود است و بعيد است كه با درخواست شما موافقت كند.

4- استفاده ازكارنامه سبز يا كارنامه محرمانه

از رشته و دانشگاهي كه الان قبول شده ايد آنقدر متنفر هستيد كه اصلا و ابدا حاضر به ثبت نام در آن نيستيد. از طرف ديگر خيالتان راحت است كه رشته و دانشگاه قبولي تان روزانه نيست يعني شبانه، پيام نور و يا غيرانتفاعي است و مي توانيد كنكور سال بعد هم شركت كنيد. اما بدتان نمي آيد كه در انتخاب ها و اوليت هاي پاييني كه طبق كارنامه سبز يا كارنامه نهايي يا كارنامه محرمانه مي توانستيد قبول شويد شانستان را امتحان كنيد. پس با خيال راحت در عين حاليكه براي كنكور سال بعد مي خوانيد از مهرماه سراغ دانشگاه مقصد برويد و درخواستتان را مطرح كنيد به اميد اينكه مورد موافقت قرار گيرد.

نكته مهم :

راه سوم براي كساني مناسب است كه مطمئن هستند به هيچ وجه قرار نيست در محل قبولي فعلي شان شركت كنند. فقط اين دوستان دقت داشته باشند كه اگر محل قبولي فعلي شان يك دانشگاه روزانه باشد سال بعد از شركت در كنكور سراسري محروم هستند. البته اگر تا به موقع اقدام كنيد مي توانيد با استفاده از سامانه بررسي درخواست اشتباه در انتخاب رشته  از محروميت كنكور سال بعد معاف شويد.

مشاهده نتايج اوليه كنكور سراسري 97

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران كنكور سراسري درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh
اينستاگرام سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش


برچسب: كارنامه سبز، كاربرد كارنامه سبز، انتقالي با كارنامه سبز، تغيير رشته با كارنامه سبز، زمان استفاده از كارنامه سبز،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۴۴:۵۰ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :