رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

هدايت تحصيلي و انتخاب رشته 97

 

هدايت تحصيلي

 

 

 

هدايت تحصيلي به چه معناست ؟


هدايت تحصيلي، همانطور كه از اسم آن مشاهده مي كنيم به معناي راهنمايي و مشخص كردن يك مسير براي ادامه تحصيل در رشته هاي مختلف مي باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند. 

 

 

با توجه به رشد جمعيت و افزايش تمايل افراد به تحصيل در سطوح مختلف و تراكم و تنوع واحدهاي درسي و ضرورت انتخاب مناسب مشاغل و حرفه‌ها و عوامل بسيار زياد ديگر بحث هدايت تحصيلي پايه نهم از اهميت بالا برخوردار است. 

 

 

 

 

 

هدايت تحصيلي پايه نهم


نظر دانش‌آموز: از دانش‌آموز نظرخواهي مي‌شود و ۱۰ درصد از ۱۰۰ امتياز كل به آن اختصاص دارد. 

 

 

نظر والدين: ۵ درصد از امتياز كل به آن اختصاص داده شده است. 

 

 

نظر تمام معلم‌هاي دوره‌ي متوسطه كه ۱۰ درصد كل را شامل مي‌شود. 

 

 

نتايج آزمون‌هاي مشاوره‌اي: سوالات آن طوري طراحي شده تا تمام ابعاد دانش‌آموزان و رغبت واقعي و توانمندي‌هاي شان را به طور كامل نشان دهد. اين عامل ۳۰ درصد از امتياز كل است. 

 

 

نتايج عملكرد تحصيلي يا همان نمرات درسي: ۳۵ درصد مجموع امتيازهاست و با توجه به كارنامه‌هاي پايه‌ي هفتم و هشت و نهم، محاسبه مي‌شود. 

 

 

نظر مشاور: با توجه به جمع‌بندي موارد بالا و صحبت با دانش‌آموز و خانواده‌اش انجام مي‌شود و ۱۰ درصد از اين ۱۰۰ امتياز را شامل مي‌شود 

 

 

 

 

 

 

 

 

رشته هاي هدايت تحصيلي


دانش آموزان مي توانند بر اساس امتياز هايي كه كسب كرده اند و علاقه شان در يكي از رشته هاي هدايت تحصيلي پايه نهم از جمله شاخه هاي نظري، فني و حرفه اي و كارودانش ادامه تحصيل دهند.

 

 

ü       در شاخه نظري دانش آموزان به يكي از رشته هاي ادبيات و علوم انساني، معارف  اسلامي و علوم تجربي و رياضي وفيزيك هدايت خواهند شد. 

 

 

ü       در شاخه كاردانش و فني و حرفه اي مطابق با ضوابط مربوط دانش آموزان به يكي از زمينه ها ( صنعت ؛ كشاورزي و خدمات )، گروه و رشته  مورد  نظر هدايت خواهند شد. و در هنرستانهاي موجود  ثبت نام مي كنند . 

 

 

ü       هدايت تحصيلي دانش آموزان واحدهاي آموزشي بزرگسالان، ايثارگران، استعدادهاي درخشان، استثنايي، داوطلبان آزاد و دانش آموزان تطبيقي همانند دانش آموزان عادي است. 

 

 

 

 

 

دانش آموزان ع زيز براي مشاهده سايت هدايت تحصيلي پايه نهم و دانلود فرم هاي هدايت تحصيلي نهم مي توانيد بر روي لينك زير كليك كنيد و يا از طريق شماره  9099072943  با مشاوران درخت دانش تماس حاصل فرماييد.

 

 

 

 

 

فرم هدايت تحصيلي 

 

 

1) فرم توصيه نامه 

 

 

2) فرم زمانبندي 

 

 

 

 

 

فرم هدايت تحصيلي پايه نهم از ۲۰ تيرماه صادر مي‌شود و دانش‌آموزان و خانواده‌ها مي‌توانند از طريق مدارس متوسطه اول نسبت به دريافت آنها اقدام كنند . براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت اين فرم ها (هدايت تحصيلي و انتخاب رشته پايه نهم) بر روي لينك زير كليك كنيد. 

 

 

آموزش‌وپرورش امسال براي سامانه هدايت تحصيلي پايه نهم دو نمونه برگ شماره 6 و 7 را تهيه كرده است كه در فرم شماره 6 براساس بررسي‌هاي مشاوره‌اي، آزمون‌ هدايت تحصيلي استعداد و رغبت، نظر دانش‌آموز، نظر معلمان و خانواده، اعلام مي‌شود كه  دانش آموز به كدام رشته برود، طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش برگه هدايت تحصيلي شماره 6 توصيه‌اي بوده و هيچ اجباري براي ورود به رشته خاص ندارد. 

 

 

 

 

 

فرم هدايت تحصيلي شماره7 كه براساس نمرات سه سال دوره اول متوسطه تهيه شده، الويت‌هاي دانش‌آموز را  به ترتيب در رشته‌هاي مختلف تعيين كرده است و براين اساس دانش‌آموزان به گروه‌هاي «الف»،«ب»، «ج» و «د» تقسيم شده‌اند كه گروه «الف» در اولويت ثبت‌نام قرار دارد. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزي در رشته تجربي اولويت «ج» را كسب كرده بايد منتظر بماند دانش‌آموزان گروه‌هاي «الف» و «ب» ثبت‌نام كنند و اگر ظرفيت خالي ماند، مي‌تواند رشته تجربي را انتخاب كند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش 

 

 

 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

 

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 

اينستاگرام: سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش 

 

 

 

 

 

به اميد موفقيت داوطلبان پر تلاش ايران عزيز 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: هدايت تحصيلي و انتخاب رشته 97،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۲:۵۴ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :