رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

انتخاب رشته پايه نهم 97

انتخاب رشته پايه نهم


 

 

با توجه به اينكه انتخاب رشته نهم 97-98 خيلي حساس مي باشد، پيشنهاد مشاورين درخت دانش به شما متقاضيان و داوطلبان هدايت تحصيلي و همچنين به خانواده هاي اين عزيزان پيشنهاد مي كنيم كه نگاهي متفاوت به انتخاب رشته نهم به دهم فرزندانشان داشته باشند، به اين منظور كه علاوه بر بازار كار رشته و زيرگروه مورد نظر علاقه و توانايي فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند.

سال تحصيلي 97-98 براي هدايت تحصيلي و انتخاب رشته يك سال متفاوتي خواهد بود چون كه براساس اطلاعات منتشر شده از لحاظ انتخاب افراد شاهد افزايش ظرفيت هايي كه اعلام شده هستيم.

براي هدايت تحصيلي هيچ گونه اجباري وجود ندارد و براي رشته هايي كه علاقمندان آن زياد هستند، افزايش ظرفيت وجود خواهد داشت تا اگر دانش آموزي قصد ورود به رشته اي را داشت، به تقاضاي او پاسخ داده شود؛ چراكه با توجه به آمار تعداد كمي از دانش آموزان در رشته تحصيلي مورد علاقه خود مشغول به تحصيل هستند بنابراين سال نهم بايد جدي گرفته شود.

 

زمان انتخاب رشته پايه نهم 97

 

پس از امتحانات خرداد كارنامه كتبي در اواخر خرداد صادر شده و پس از آن كارنامه فرم هاي هدايت تحصيلي در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد و دانش آموزان ميتوانند براي ثبت نام به مدارس متوسطه دوم مراجعه كنند. فرآيند هدايت تحصيلي از ۱۵ تيرماه به بعد آغاز شده و اعلام زمان مراجعه به مدارس براي دريافت فرم‌هاي هدايت تحصيلي پايه نهم پس از بررسي ظرفيت‌ رشته هاي تحصيلي دوم متوسطه از سوي مناطق مختلف صورت خواهد گرفت.

.

شرايط انتخاب رشته پايه نهم

 

هدايت تحصيلي و سايت انتخاب رشته پايه نهم مي تواند اولين و مؤثرترين سرنوشت ساز هر فرد در زندگي تحصيلي و شغلي آينده او باشد. در تعريف كلي هدايت تحصيلي مي توان گفت: هدايت تحصيلي پايه نهم 97-98 نشان دادن راه و روش انتخاب شاخه و رشته مورد علاقه با توجه به توانايي شخصي و علاقه هر فرد است. البته شرايط ديگري براي هر رشته و شاخه از جمله كسب حد نصاب يك نمره مشخص در دروس انتخابي هر رشته نيز در انتخاب تاثير دارند. هر دانش آموز با توجه به نمراتي كه به دست مي آورد از طرف مشاوران آگاه اولويت بندي معرفي رشته هاي تحصيلي پايه نهم براي او انجام مي گيرد. سپس دانش آموز با توجه به علاقه و توانايي خود مي تواند يكي از رشته ها را براي تحصيل انتخاب نمايد.

شاخه نظري شامل چهار  رشته هاي علوم تجربي. رشته رياضي فيزيك و رشته ادبيات و علوم انساني و رشته علوم و معارف اسلامي مي باشد.

 

انتخاب رشته  فني و حرفه اي در پايه نهم

 

دانش آموزاني كه بيشتر علاقه به كار در آزمايشگاه و كارهاي عملي دارند و علاقه زيادي به رياضي  نداشته و ترجيح ميدهند در دانشگاه در رشته اي مانند هنر يا كشاورزي يا رشته هاي صنعتي ادامه تحصيل دهند، مي توانند زيرشاخه هاي رشته هاي فني و حرفه اي را برگزينند. اين شاخه شامل چهار رشته تحصيلي به شرح زير است:

 

 رشته هاي زمينه هنر: افراد علاقه مند به تحصيل در يكي از رشته هاي هنرهاي نمايشي، فرهني ادبي، كارهاي هنري در خانه و .. مي توانند اين رشته را برگزينند.

 رشته هاي زمينه كشاورزي: افرادي كه علاقه به ادامه تحصيل در يكي از رشته هاي كشاورزي، امور دام و طيور، جنگل و مرتع، شيلات و ... دارند مي توانند اين رشته تحصيلي را برگزينند.

 رشته هاي زمينه خدمات: رشته هاي زمينه خدمات شاخه كار و دانش و افراد علاقه مند به ادامه تحصيل در يكي از رشته هاي زمينه خدمات شاخه كار و دانش مي توانند اين رشته را برگزينند شامل: خدمات غذايي مانند كنترل مواد غذايي، خدمات اجتماعي مانند هتلداري و سياحتي و ...

 

رشته هاي زمينه صنعت: رشته هاي زمينه صنعت كار و دانش و دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصيل در رشته هايي مانند برق، عمران، مكانيك، سراميك و شيمي و ... مي توانند اين رشته تحصيلي را برگزينند

شاخه هاي رشته فني و حرفه اي شامل چهار رشته تحصيلي به شرح زير است.

 

 

  1. رشته هاي زمينه هنر
  2. رشته هاي زمينه كشاورزي
  3. رشته هاي زمينه خدمات
  4. رشته هاي زمينه صنعت

مشاوره تحصيلي درخت دانش

با توجه به اينكه سامانه انتخاب رشته پايه نهم به دهم از مهم ترين انتخاب هاي تحصيلي آدم مي باشد پيشنهاد مي كنيم براي راهنمايي و انتخاب رشته خود از مشاورن مجرب و تخصصي درخت دانش راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد. براي ارتباط با مشاوران درخت دانش مي توانيد با شماره گيري 9099072943 از طريق تلفن ثابت و بدون نياز به كدگيري انتخاب رشته خود را با خيالي اسوده انجام دهيد.

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh


برچسب: انتخاب رشته پايه نهم 97،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۴:۳۷ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :