رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

مدارس شاهد

 

 

 

 

مزاياي مدارس شاهد

با توجه به استعداديابي و كشف خلاقيت دانش آموزان تيزهوش در مدارس تيزهوشان، مي توان اين گونه مدارس مانند مدارس شاهد و نمونه دولتي را به عنوان مدارس برتر در ايران معرفي نمود. وجود سايت مدارس شاهد و نمونه دولتي براي دانش آموزان تيزهوش و در واقع دانش آموز برتر مفيد مي باشد زيرا كه دانش آموزاني كه از لحاظ هوشي برتري دارند، لازم است زمينه و فضاي مناسب جهت استعداديابي و كشف خلاقيت براي آنها مهيا شود تا بتوانند استعدادهاي خود را شكوفا كنند. اما اگر همين دانش آموز تيزهوش در مدرسه اي با امكانات عادي تحصيل نمايد در هم كلاس بودن خود با دانش آموزمتوسط به تدريج سطح تحصيلي او پايين آمده و در واقع استعداد دانش آموز تيزهوش افت كرده و هدر مي رود. فضاي رقابتي در بين دانش آموزان مدارس شاهد و نمونه دولتي به مراتب بيشتر است. و وجود اين فضاي رقابتي در تلاش و بالفعل كردن استعداد و توانايي تيزهوشان بسيار مهم است. اگر چه بسياري از صاحب نظران معتقدند كه ايجاد مدارس شاهد براي كل دانش آموزان عادي مضر است و باعث مي شود روحيه تلاش و رقابت در دانش آموزان ديگر مدارس كاهش يابد. وجود برنامه هاي آموزشي و پرورشي ويژه در مدارس تيزهوشان و توجه بيشتر به دانش آموزان تيزهوش از نظر عاطفي و اجتماعي و ...، توجه بيشتر به درسهايي مانند هنر جهت استعدايابي، تاكيد در مدارس تيزهوشان بر كاركرد، تجزيه و تحليل، كاوش و جستجو، تفكري عميق و واگرا در مدارس باعث ايجاد زمينه مناسب تحصيل براي اين دانش آموزان است و مي توان وجه تمايز مدارس تيزهوشان با ديگر مدارس را در همين موارد دانست.

 

 

براي اطلاع از موضوعات پر بازديد اين هفته درخت دانش بر روي لينك هاي رنگي زير كليك كنيد

سوالات تيزهوشان

سامانه ثبت نام مدارس تيزهوشان

ليست مدارس شاهد

امكانات مدارس شاهد

 

معايب مدارس تيزهوشان و نمونه دولتي

در ايران به دانش آموزان تيزهوش تا حدي فشار وارد خواهد شد. چون با وضعيت هوشي بالا و مورد توجه قرار گرفتن از طرف دوستان و جامعه انتظار از آنها بالاست . رقابت در ثبت نام مدارس شاهد 97-98 بسيار زياد است دانش آموزان در اين مدارس تلاش كرده تا خود را از ديگر رقبا بالاتر ببرند. تا حدي مي توان گفت بسته به محيط اطراف اين دانش آموزان، دچار غرور كاذب مي شوند. چون با تحصيل در اين مدارس ويژه خود را نوعي برتر دانسته تافته جدا بافته به حساب مي آورند. طبيعتا دانش آموزان تيزهوش از مسايل عادي جامعه مانند مسايل اجتماعي و عاطفي تا حدي دور خواهند ماند.

 

 

ثبت نام مدارس تيزهوشان براي چه دانش آموزاني مناسب است؟

در مدارس تيزهوشان نهم و به مراتب كمتر در مدارس نمونه دولتي علاوه بر تدريس كتابهاي تصيلي كلاسهاي فوق برنامه، برگزاري آزمون هاي ماهيانه، برنامه هاي آموزشي متفاوت، معرفي كتابهاي آموزشي علاوه بر كتابهاي درسي و .... باعث مي شود كه تحصيل سه گروه از دانش آموزان را براي مدارس تيزهوشان مناسب ندانيم.

 

 

1-      دانش آموزان خونسرد و بي خيال با وجود بالا بودن ضريب هوشي نمي توانند دانش آموزان موفقي در مدارس تيزهوشان باشند در حالي كه اين دانش آموزان مي توانند در مدارس عادي به موفقيت دست يابند.

 

 

2-      تحصيل دانش آموزان مضطرب با وجود استعداد بالا در مدارس تيزهوشان غير از خود براي ديگر دانش آموزان نيز خطرناك خواهد بود.

 

 

3-      انش آموزاني كه بيش از اندازه منضبط هستند و تمام كارهايشان را در چهارچوب قاعده و قانون انجام مي دهند زمينه براي استعداد يابي را در خود نابود كرده اند پس نمي توان اين دانش آموزان را براي تحصيل در مدارس تيزهوشان تشويق نمود.

 

 

 

 

 

مشاوره تحصيلي درخت دانش

جهت مشاوره تحصيلي فرزندان تيزهوش خود و ثبت نام مدارس تيزهوشان 97، برنامه ريزي درسي تيزهوشان 97، آزمون تيزهوشان نهم به دهم 97، شرايط مدارس تيزهوشان، بهترين منابع تيزهوشان 97 و ... با مشاوران مجرب و متخصص درخت دانش با شماره 9099072943 بدون كدگيري و از تلفن ثابت تماس بگيريد و آينده تحصيلي فرزندان خود را با راهنمايي هاي مشاوران درخت دانش روشن سازيد.

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: مدارس شاهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۲۹:۱۷ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :