رسانه ديجيتال هيرو رسانه ديجيتال هيرو .

رسانه ديجيتال هيرو

تكميل ظرفيت

تكميل ظرفيت

 

هرساله به دليل آن كه برخي از داوطلبان كنكور در مرحله انتخاب رشته دچار مشكل شده اند و يا از انتخاب رشته خود راضي نبودند تكميل ظرفيت كنكور سراسري  انجام مي شود كه اين فرصتي است كه داوطلبان بار ديگر به منظور تصحيح ، تصميم به انتخاب رشته تكميل ظرفيت دانشگاه سراسري96 مي گيرند. حائز اهميت است كه آن دسته از داوطلباني كه انتخاب رشته موفق داشته اند هم مي توانند در تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96 شركت كنند.همچنين برخي از داوطلبان  كه در دانشگاه پذيرفته شده اند اما از دانشگاه و رشته خود رضايت ندارند نيز مي توانند در تكميل ظرفيت كنكور 96 شركت كنند و لازم به ذكر است كه اگر تكميل ظرفيت شما پذيرفته نشد مشكلي پيش نخواهد آمد و داوطلبان مي توانند در رشته پذيرفته شده خود تحصيل كنند. تكميل ظرفيت  سراسري 96 براي آنهايي كه در رشته تجربي آزمون داده اند جالب توجه نبود اما براي داوطلبان رشته هايتكميل ظرفيت كنكور  انساني ، هنر ، زبان و رياضي به دليل تنوع در رشته هاي معرفي شده خبر بسيار خوبي بوده است.

 

زمان اعلام نتايج تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶

 

زمان دقيق اعلام نتايج تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶ هنوز در سايت سازمان سنجش اعلام نشده است اما طبق روال هر ساله در سال ۹۶ هم زمان اعلام نتايج تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶ از تاريخ ۲۳ آبان تا ۲۶ ادامه خواهد داشت و با ارائه ليست رشته محل ها به سازمان سنجش  داوطلبان مي توانند در تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶ شركت نمايند و پس از انتخاب رشته در صورت قبولي در نوبت بهمن ماه وارد دانشگاه شوند و تحصيل خود را آغاز نمايند.

 

شرايط تكميل ظرفيت كنكور سراسري

 

1-تكميل ظرفيت كنكور سراسري مختص داوطلباني مي باشد كه مجاز به انتخاب رشته در كنكور سراسري شده باشند.

2-قبولي در مرحله تكميل ظرفيت به منزله انصراف از دانشگاه قبلي و لغو رشته قبولي قبلي مي باشد

3-داوطلبان در صورت قبولي در دوره هاي روزانه در مرحله تكميل ظرفيت و انصراف از ثبت نام، از شركت در كنكور سراسري سال آينده محروم خواهند شد.

4-ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶ و ثبت نام تكميل ظرفيت دانشگاه آزاد ۹۶ جدا از هم مي باشد.

5-حتما قبل از اقدام به انتخاب رشته كارنامه سبز كنكور را دريافت نماييد.

 

دفترچه انتخاب رشته تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96

 

براي آشنايي با نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶ لازم است بگوييم كه دفترچه انتخاب رشته تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96 شامل شامل رشته ها و اطلاعات دانشگاهي است كه قرار است در تكميل ظرفيت دانشجو بپذيرد. داوطلبان بايستي براي آشنايي بيشتر با ليست رشته محل ها حتما دفترچه را دانلود كنند. لازم به ذكر است كه داوطلبان با توجه به اطلاعات دفترچه مي توانند از ليست رشته هاي ارائه شده در گروه هاي آزمايشي انساني ، تجربي ، رياضي ، زبان و هنر اطلاع داشته باشند. لازم به ذكر است كه ليست رشته هاي ارائه شده در دفترچه در هر سال متفاوت مي باشد.

 

نحوه ثبت نام تكميل ظرفيت دانشگاه سراسري ۹۶

 

نحوه ثبت نام تكميل ظرفيت كنكورسراسري ۹۶ ابتدا بايد سازمان سنجش اطلاعيه مبني بر انتخاب رشته تكميل ظرفيت را اعلام كند.هم زمان دفترچه انتخاب رشته تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶ منتشر ميشود، براي دريافت دفترچه تكميل ظرفيت دانشگاه سراسري به سايت درخت دانش مراجعه كرده و در سايت درخت دانش دانلود كنيد، همچنين مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر و مشاوره گرفتن با مشاورين مجرب درخت دانش تماس بگيريد.

در اين دفترچه نيز مانند دفترچه انتخاب رشته كنكور هر رشته داراي كد مخصوص خود است، بعد از تعيين ليست مورد نظر خود بايد صورت رشته هاي انتخابي خود را در زمان تكميل ظرفيت دانشگاه سراسري ۹۶ مشخص كنيم ودر سايت سنجش ثبت كنيم  ودر پايان يك كدرهگيري دريافت كنيم و از آن در زمان اعلام نتايج انتخاب رشته سراسري ۹۶ استفاده كنيم.

انتخاب رشته تكميل ظرفيت فرصت خوبي است تا با كسب اطلاعات جديد پيرامون انتخاب رشته به وضعيت تحصيلي خود سروسامان بدهيم ودر دانشگاه ورشته مورد نظر خود قبول شوند.

 

ميزان تاثير سهميه ها در تكميل ظرفيت كنكور سراسري ۹۶

 

سهميه ايثارگران در انتخاب رشته تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96 بسيار اهميت دارد. بطور مثال يكي از داوطلبان كه رتبه 45 هزار كنكور داشت ، در يكي از بهترين دانشگاههاي دولتي  كشور مشغول درس خواندن است، به همين دليل سهميه ايثارگران در تكميل ظرفيت كنكور سراسري بسيار مهم است و شانس قبولي را تراز پايين را هم افزايش ميدهد. اما با توجه به بررسي هاي انجام شده ، سهميه بسيج در تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96 تأثيري ندارد و تنها يك امتياز در دانشگاه آزاد است.

 

فهرست رشته‌هاي تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96

 

اين فهرست را مي‌توانيد از دفترچه تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96 استخراج كنيد. تمامي 6 گروه تحصيلي در آن ذكر شده است. بسياري از رشته‌هاي پيام نور و غيرانتفاعي كه پيش از اين در انتخاب رشته كنكور سراسري 96 فقط از كنكور سراسري دانشجو مي‌گرفتند در تكميل ظرفيت كنكور سراسري 96 بر اساس سوابق تحصيلي و بدون كنكور دانشجو مي‌گيرند. دانشگاه فرهنگيان نيز اقدام به ايجاد رشته محل‌هاي جديد زيادي كرده است.

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش براي مشاوره در زمينه انتخاب رشته تكميل ظرفيت، زمان تكميل ظرفيت كنكور96، شرايط تكميل ظرفيت سراسري96، وهمچنينبرنامه ريزي تحصيلي كنكور سراسري و...

 

شماره تماس: 9099072943

 

كانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh


برچسب: تكميل ظرفيت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۵:۱۸ توسط:teletexting@outlook.com موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :